به گزارش اقتصاد بازار، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه پس از ورود به اینترنت بانک جعلی ملت موجودی حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتتد با جستجوی اینترنت بانک ملت در گوگل و ورود به یکی از سایت های جستجو شده، متوجه شدند علاوه بر این که این سایت خدمات اینترنتی بانک را ارائه نمی کند، کل موجودی حساب آنها که مجموعاً مبلغ 700 میلیون ریال می باشد نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، سایت اینترنت بانک مورد استفاده شاکیان جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام اینترنت بانک ملت با سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک و دسترسی به پیام ها رمز یکبار مصرف را نیز شنود و جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به کاربران هشدار داد: شهروندان از ورود به سایت هایی که از طریق موتورهای جستجو یافت می شود، لینک های ناشناس یا تبلیغاتی که بصورت خودکار باز می شوند یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می کند خودداری کنند و اپلیکیشن های بانکی را صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.