در بازار دیروز گروه‌های بانکی، فلزات اساسی و رایانه‌ای با افزایش مواجه شدند. شاخص هم‌وزن ۲۳۳۵ واحد افت کرد و در عدد ۷۴۱هزار و ۹۸واحد ایستاد. تعداد معاملات روز یکشنبه بورس بیش از ۳۸۷ هزار فقره بود که ارزش آن ۵۲۷۶میلیارد تومان شد. وبملت، فارس، نوری و ونوین بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند که همگی سبز شدند. نمادهای پرتراکنش نیز به ترتیب وبملت، ذوب، خودرو و فملی بودند. فرابورس ایران اما برخلاف بورس دیروز ۵۵ واحد کاهش یافت و به ۲۵هزار و ۱۲۵واحد رسید. روز یکشنبه ۱۹۶هزار فقره معامله به ارزش ۱۸هزار و ۴۳۲میلیارد تومان در فرابورس انجام شد. آریان، فزر، آریا و دماوند از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که به جز آریا سایر نمادها منفی شدند. از سوی دیگر فزر، فن‌افزار، خاور و فنر از نمادهای پرتراکنش بودند.

تحلیل بازار یکشنبه
پس از ریزش شاخص‌های بورسی در روز گذشته، بازار سهام معاملات دیروز خود را با هیجان کمتری شروع کرد. هرچند در پایان بورس دیروز نیز میانگین هم‌وزن بازار کاهش پیدا کرده است. معاملات بورس دیروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی شنبه خود رفتار کرد، به طوری که در پایان بورس دیروز، شاخص کل با افزایش سه هزار و ۹۶۷ واحدی که معادل ۱۸/۰‌درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات شنبه در سطح دو میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی ایستاد. در طرف دیگر قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نزولی بود، به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس دیروز دو هزار و ۲۷۱ واحد که معادل ۳۱/۰‌درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۴۱ هزار و ۱۶۲ واحد رسید. گفتنی است تابلوی بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته حجم معاملات را ۱۰میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق‌تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و ۸۱۸میلیارد تومان نشان داد.
ورود و خروج پول حقیقی
تراز پول حقیقی در سهام، دیروز هم مانند روند روز گذشته منفی بود، به طوری که در پایان بورس دیروز بیشتر از ۲۱۵میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. موضوع دیگری که باید بازگو کرد این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۱۶۲میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.
بیشترین ارزش معاملات
در جریان معاملات دیروز، سه سهم وبملت، فزر و فن‌افزار بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبملت، ذوب و دی به ‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.
داوه با افزایش ۹۸/۶‌درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد، در مقابل سدشت با افت ۳۱/۶‌درصدی در جریان بازار دیروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.
ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی به سهم‌های وبملت، فن‌افزار و ونوین تعلق گرفت، همچنین در جریان معاملات دیروز سهم‌های فن‌افزار، ونوین و دانا ورود پول هوشمند داشتند، در سوی دیگر فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای وبانک، فخوز و شیران خارج شده است. شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سباقر، وثخوز و کازرو رقم خورد. کرماشا در جریان معاملات دیروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد، در مقابل بیشترین فشار عرضه در نماد کهرام بود.