همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، پایگاه بسیج شهید تورجی زاده با هدف گرامیداشت یاد شهدای والامقام، گسترش و ترویج فرهنگ بسیجی در پالایشگاه شرکت نفت سپاهان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در این مراسم که با حضور خانواده محترم شهید والامقام تورجی زاده و جمعی از مقامات نظامی و انتظامی استان اصفهان در محل پالایشگاه این شرکت برگزار شد، افتتاح پایگاه بسیج شهید تورجی زاده را گامی در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد.
 محمدامیر نیکوهمت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: خوشبختانه در طول این سال ها باوجود تحریم ها، توانسته ایم در مسیر تولید و صادرات سربلند باشیم و علاوه بر اینکه جوابگوی نیاز کشور باشیم، بخش قابل ملاحظه ای از محصولات خود را صادر کنیم.
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: در سال بیش از 720هزارتن انواع روغن های روانکار، بنزینی، روغن موتور و...به همت کارگران زحمتکش، سرمایه گذاران و دیگر نیروهای شرکت تحت استانداردهای بین‌المللی تولید می کنیم که 30درصد به مصرف داخل و مازاد آن صادر می ‌شود.
نیکوهمت از اجرای پروژه های مختلف به منظور ارتقای کیفیت فراورده های نفتی و روغنی در شرکت نفت سپاهان نام برد و افزود: ترکیبات موثر در روغن را به ترکیباتی تبدیل می کنیم که دیگر سرطان زا نیستند و به نوعی به تولید سبز دست یافته ایم.
وی با اشاره به سرمایه گذاری 120میلیون دلاری در پروژه ها، از طراحی پروژه هایی برای اولین بار در شرکت نفت سپاهان بعنوان یک شرکت بورسی با بهره گیری از دانش بنیان ها و نگاه مستمر به ارتقای کیفیت تولید، برنامه ریزی برای تولید اقلام موردنیاز کشور و توسعه برند و بازار صاردات صحبت کرد و افزود: امسال تلاش ما بر این است محصولات جدید خود را که اکنون در مرحله آزمایشگاهی است، به بازار عرضه کنیم.
وی از بومی سازی 70درصدی پروژه ها و 30درصد خارج از کشور که بیشتر مربوط به فیلترها است، خبر داد و گفت: تا پایان 1402، پروژه های جدیدی راه اندازی می شوند.
نیکوهمت با اشاره به توزیع مویرگی فراورده های شرکت نفت سپاهان با حداقل قیمت به آخرین زنجیره مصرف، عنوان کرد: گاهی موارد تقلب و استفاده از روغن های فاقد کیفیت مشاهده  و پیگیری شده است.
 وی از توزیع مویرگی در ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت: علاوه براین، در زمان پسا تحریم در توسعه صادرات به کشورهای اروپایی و آسیایی و ...موفق بوده ایم. ضمن آنکه، توسعه ایستگاه های صادراتی در استان های جنوبی و مناطق کمتر توسعه یافته مانند چابهار، بوشهر و بندرعباس صورت گرفته است.
مدیرعامل نفت سپاهان در اشاره به اهداف و تمهیدات شرکت برای حمایت از مصرف کننده با همکاری وزارتخانه های صمت و نفت، بیان کرد: تغییراتی برای واقعی شدن قیمت ها صورت گرفته است. البته، بدلیل افزایش حقوق و هزینه های تولید و جنگ روسیه و اوکراین با مشکلاتی مواجه شده ایم. باتوجه به افزایش 25درصدی فراورده های نفتی، اانتظار برنامه ریزی وزارت نفت برای عرضه محصولات به قیمتی مقرون به صرفه را داریم.
نیکوهمت درباره اقدامات شرکت نفت سپاهان براساس استانداردهای زیست محیطی، مانیتورینگ، مقابله با آلودگی هوا با توسعه فضای سبز توضیح داد و گفت: از سال آینده تمرکز شرکت بر تولید فراورده های سازگار با محیط زیست است. همچنین، امسال 33هزار اصله نهال در راستای تحقق صنعت سبز غرس می شود.

فرزانه افسرطه