اقتصاد بازار: حسینعلی حاجی دلیگانی در جمع خبرنگاران به سفر مهدی کرباسیان مدیرعامل ایمیدرو «سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران» جهت بازدید از روند فعالیت مجتمع طلای موته و همچنین گروه صنعتی پسند در شهرک صنعتی مورچه‌خورت اشاره کرد و گفت: هدف از این بازدید چندساعته رونق فضای کسب‌وکار و اشتغال برای جوانان روستای موته و رونق دوباره گروه صنایع گیتی پسند بوده است.
وی افزود‌: در نشستی که مدیرعامل ایمیدرو به همراه سایر مسئولین شهرستان شاهین‌شهر و میمه با جوانان روستای موته داشت در نهایت تصمیم‌گیری شد که این نهاد زمینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تشکیل تعاونی و همچنین به‌کارگیری آن‌ها در حوزه‌های مختلف مجتمع طلای موته را برای جوانان این روستا را فراهم سازد.
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس دهم تصریح کرد: در بازدیدی که به‌اتفاق مدیرعامل ایمیدرو و همچنین فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه از مجتمع طلای موته داشتیم خوشبختانه 2 اکتشاف مهم در سال گذشته و امسال در این مجتمع طلا صورت گرفته که نویدبخش آینده درخشان برای ذخیره طلای کشور است؛ یعنی اینکه می‌تواند این مجتمع طلا تا 20 سال آینده به‌عنوان معدن ذخیره طلای کشور فعالیت کند این در حالی است که هرساله مجتمع طلای موته 245 کیلوگرم طلای خالص تولید می‌شود.
وی همچنین به بازدید مدیرعامل ایمیدرو از گروه صنایع گیتی پسند پرداخت و گفت:‌ در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل گیتی پسند برگزار شد بنا شد که مدیرعامل ایمیدرو تسهیلاتی که بنا است دولت در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برای رونق این گروه صنعتی از طریق بانک صنعت و معدن بپردازد را پیگیری کند که هر چه سریع‌تر به گروه صنعتی گیتی پسند تزریق شود.
حاجی دلیگانی افزود: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت قول مساعد دادند که ایمیدرو برای تکمیل فعالیت‌های توسعه‌ای گروه صنایع گیتی پسند اصفهان و تکمیل چرخه تولید آن به‌ویژه در بخش معدن کمک‌های لازم را انجام دهند.
وی با اعلام این خبر بیان داشت: قرار است دولت در قالب تسهیلات، نزدیک به 150 میلیارد تومان برای رونق دوباره گروه صنعتی گیتی پسند نقدینگی تزریق کند که ابتدا معوقات سرمایه‌گذاران را پرداخت و بعد قسمتی از این تسهیلات را در حوزه تولید هزینه کند.
نماینده مردم برخوار و شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدیل‌های اخیر در حوزه صنعت نشأت‌گرفته از مشکلات و تنگناهایی است که تولیدکنندگان در آن قرارگرفته‌اند؛ از تولیدکنندگان می‌خواهم اقدام به تعدیل نیروی انسانی به‌عنوان آسان‌ترین راه حل نکنند بلکه ما آمادگی لازم را داریم که مشکلات آن‌ها را در سطح ملی پیگیری کنیم.