مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق  اظهار داشت: 8 درصد برق کشور در حوزه عمومی و اداری مصرف می شود و تغییر ساعت کاری ادارات برای صرفه جویی در این بخش اجرا می شود.
وی ادامه داد: در گذشته نیز شاهد مدیریت مصرف برق در بخش ادارات بودیم و امسال قدری برنامه ریزی های دقیق تر و پایش انجام شده است؛ لازم است مصرف برق ادارات در ساعات کار ۳۰ درصد و بعد از خاتمه کار 60 درصد کاهش پیدا کند  که با خاموش کردن دستگاه های سرمایشی حاصل می شود.
سخنگوی صنعت برق افزود: برای رسیدن به این دو هدف باید دمای کولر گازی کنترل شود، سیستم های متمرکز برق که منجر به کاهش مصرف می شود، روشنایی های اضافه در زمان تعطیلی ادارات اطمینان حاصل شود که دستگاه ها خاموش شده باشند. نگهبانان و مسئولین باید از خاموشی چاپگرها، رایانه ها و سیستم سرمایشی اطمینان حاصل کنند. از سوی دیگر پیریز های متصل کننده برق دستگاه های برقی را جداسازی نمایند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها، ادارات و بانک ها دارای مولد اضطراری هستند و لازم است از ساعت ۱۲ تا 18 مولدین شان در مدار تولید قرار بگیرد تا از مصرف شبکه سراسری بی نیاز شوند. خود این کار مستلزم این است که سوخت لازم برای تامین سوخت این مولدها فراهم شود.
رجبی مشهدی با اشاره به هدف گذاری کاهش مصرف هزار مگاواتی در حوزه ادارات کشور گفت: تقریبا ۳۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق ادارت حدود 1000 مگاوات می شود. این خود یک نیروگاه مجازی است و با این با این کار به سایر بخشهای کشور از جمله تولید که شعار امسال رشد تولید است کمک می شود.
وی با بیان اینکه برنامه دولت صرفه جویی برق در بخش اداری کشور است اظهار داشت: امیدواریم سایر بخش ها مانند بخش تجاری نیز که ما امکان پایش از دور آن را بعضا نداریم، با ما در این مورد همکاری کرده و در صرفه جویی مصرف برق ما را همراهی کنند، چرا که طبق پیش بینی ها امسال تابستان گرمی خواهیم داشت و با صرفه جویی می توان به هموطنان مان در سایر نقاط کشور کمک کنیم.
سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: مهم کاهش میزان مصرف از طریق کنترل دمای سیستم سرمایشی است؛ بنابراین لازم نیست سیستم های مرکزی مرتب خاموش و روشن شوند که به گفته مسئولان فنی سیستم مرکزی بعضا دچار اختلال و خرابی شود. بیشتر هدف ما کاهش مصرف است زیرا پتانسیل آن را داریم.
وی یادآور شد: سال گذشته با کاهش مصرف شاهد صرفه جویی ۵۴۷ مگاواتی بودیم که عمدتا در تهران بزرگ بود. امسال امیدواریم با مشارکت بیشتر در سراسر کشور به ویژه سایر کلانشهر ها این اتفاق خوب انشالله رقم بخورد.
رجبی مشهدی با اشاره به برخی از دستگاه هایی که اعلام کرده اند طرح تغییر ساعت کاری را اجرا نمی کنند تصریح کرد: این کار خلاف مصوبه هیات وزیران است و قطعا با آنها برخورد می شود. البته عده ای باوردارند که این ساعت باعث اختلال در روند زندگی کارمندان می شود، اما باید بگوییم بعد از اتمام ساعت کاری این عزیزان می توانند به امور شخصی شان بیشتر از قبل برسند.