مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با تشریح اقدامات انجام شده، به رویکردهای زیست محیطی این شرکت اشاره کرد و استفاده از استانداردهای روز دنیا، تحقق مدیریت تحول گرا و برتر مالی، کاهش قابل توجه مصرف آب، افزایش چندبرابری سود سهامداران و انجام مسئولیت های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد. محسن قدیری اضافه کرد: در مسیر توسعه پایدار، هیچکس منتظرمان نمی ماند و ما باید با هوشیاری در استفاده بهینه از منابع گام برداریم. قدیری با اشاره به اهمیت دستیابی و حفظ جایگاه بین المللی گفت: برنامه توسعه‌ای که ما را در سطح بین المللی قرار ندهد، پایدار نخواهد ماتد و در تلاشیم تا خود را بعنوان یک هلدینگ بین المللی مطابق با استانداردهای روز دنیا مطرح کنیم. او از درحال اجرا بودن بیش از 450پروژه توسعه محور، در شرکت پتروپالایش اصفهان خبر داد و گفت: بسیاری از آنها ابرپروژه هایی هستند که به مطرح شدن این مجموعه در سطح بین المللی کمک می کنند. وی افزود: شاخص عملکرد و پیشرفت پروژه((SPI که حاصل اجرای این 450 پروژه است، به حدود 95درصد می رسد. ضمن آنکه در تلاشیم که از خام فروشی در تولیدات این شرکت خودداری کنیم.

 

رتبه اول سوددهی پترو پالایش اصفهان

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از رتبه اول سوددهی این مجموعه در بین شرکت های بورسی و غیربورسی خبر داد و یادآور شد: 40درصد از این سود در پروژه های توسعه ای هزینه خواهد شد و براساس برنامه ریزی انجام شده، بیش از 95درصد از تجهیزات مورد استفاده، در داخل تولید و بومی سازی شده است.

افزایش ضریب اشتغال نخبگان

او با بیان اقدامات مجموعه پتروپالایش اصفهان بعنوان یک صنعت سبز، از تلاش برای ارتقای جایگاه شرکت در میان شرکت های پتروپالایش برتر در سال‌های 1405 و 1406 خبر داد و با عنایت به نقش نیروی انسانی در این ارتباط گفت: توسعه و ارتقای سرمایه ارزشمند نیروی انسانی بصورت بنیادی با توجه به اصول معنویت، تفکر جهادی و دانش بنیانی طبق فرموده مقام معظم رهبری دنبال می شود. چنانچه، سال گذشته با پیروی از تفکر استراتژیک، جوان سازی و استفاده از نیروی متخصص، هزار نفر استخدام شدند که 650 نفر از نخبگان کشور بودند و قرار است تا 1405 میزان اشتغال در این مجموعه به حدود 4660 نفر برسد. همچنین با معرفی  دویست مدیر نخبه و استراتژیست به مجموعه پتروپالایش اصفهان تا 1405، به رتبه پنجم بلوغ انسانی و دانش بنیان ارتقا خواهیم یافت. محسن قدیری در ادامه عنوان کرد: برای تحقق ایده های همسو با چشم انداز 1405 و تبدیل شدن به هلدینگ برتر پتروپالایش منطقه، استفاده از تکنولوژی پیشرفته روز و ضریب پیچیدگی برتر با رویکرد اخلاقی و حفظ محیط زیست، ایده ها در کارگروه تخصصی بررسی و مطرح می شوند.

کاهش 75درصدی مصرف آب پالایشگاه اصفهان

مدیرعامل پتروپالایش اصفهان درباره مدیریت مصرف آب در این شرکت گفت: پالایشگاه اصفهان سهامدار 20درصدی پروژه انتقال اب از دریای عمان است. در نیمه اول سال آینده عملیات انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان به بهره برداری خواهد رسید که به کاهش مصرف آب شرب کمک خواهد کرد. همچنین با اجرای پروژه مدیریت آب، در سال آینده 75درصد مصرف آب پالایشگاه را کاهش خواهیم داد و با تکمیل پروژه های آبی در 1403، مصرف آب شرب در پالایشگاه اصفهان قطع خواهد شد.  او ادامه داد: اکنون در حال ساخت کولینگ هیبریدی هستیم که مصرف آب را بسیار کاهش می دهد و سال آینده در پالایشگاه اصفهان، آب دورریز نخواهیم داشت. از طرفی، با وارد کردن تکنولوژی جدیدی از آلمان که بصورت سانتریفیوژ عمل می کند، کاهش حدود 200مترمکعب آب و کاهش 11درصد مصرف سوخت پالایشگاه تا 1405 را شاهد خواهیم بود.

حمل سالانه 10میلیون تن محصول

قدیری در ادامه مباحث چشم انداز 1405 در پتروپالایش اصفهان از توسعه ناوگان بزرگ حمل و نقل و توسعه شرکت راه و ترابری انرژی از جمله تهیه کشتی، خرید لوکوموتیو و وصل شدن به راه آهن سراسری خبر داد و گفت: سالانه حمل و نقل 10میلیون تن محصول را داریم و با راه اندازی 20سکوی 85کیلومتری ریلی با برند پالایشگاه اصفهان، جایگاه ها را خریداری می کنیم و آمار حمل و نقل بار ما افزایش می یابد.

تولید 1000مگاوات برق خورشیدی

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان، تولید 1000مگاوات برق خورشیدی تا 12 سال آینده و 200مگاوات تا سال آینده با راه اندازی پنل های خورشیدی محقق می گردد.  قدیری با تاکید براینکه با اجرای برخی از این پروژه‌ها به قُطب تولید پروپیلن ایران تبدیل خواهیم شد، افزود: عمده محصولات ما در این بخش، صادراتی خواهد بود و به جلوگیری از خام فروشی کمک خواهد کرد. وی با تاکید براینکه چیزی به نام محدودیت یا تحریم در پالایشگاه اصفهان وجود ندارد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده ایم که ۹۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز شرکت های زیر مجموعه هلدینگ پتروپالایش را از طریق ساخت در داخل تامین کنیم. قدیری با بیان اینکه ما از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در ساخت این تجهیزات استفاده می کنیم، تصریح کرد: در حالی که عده‌ای هجمه علیه کشورمان در باره آزادی زنان براه انداخته‌اند، ما شرکتی با مدیریت موفق بانوان داریم که نخستین شرکت نفتی ایرانی است که در زمینه تولید شوینده‌ها فعالیت خواهد کرد.

افزایش سود سهامداران

او با اشاره به راه اندازی سایت پسماند و ابعاد اشتغالزایی آن، از رتبه بندی پرسنل، حاکمیت تفکر تیمی، پیاده سازی تفکر سیستمی و ارتقای دانش مدیریتی با هدف کاهش خطاها، کنترل پروژه ها، افزایش بهره وری و افزایش سود سهامداران بدون نیاز به انتشار اوراق و تسهیلات بانکی در مجموعه پتروپالایش اصفهان خبر داد. قدیری در ادامه صحبت از پروژه های پتروپالایشگاه اصفهان با اشاره به تولید روزانه 13ونیم میلیون لیتر بنزین و مدیریت 20درصد از جایگاه های بنزین، گفت: در چشم انداز 1405، تولید بنزین ما به بیش از 22میلیون لیتر خواهد رسید. ضمن آنکه در تولید و تصفیه گازوئیل به 19ونیم همت صرفه جویی در هزینه ها نائل شده ایم.  او درباره صادرات محصولات پتروپالایش اصفهان بیان کرد: محصولات ما طبق استاتندارد یورو5 است و در سالهای 1405 و 1406، کلیه محصولات ما به غیر از بنزین و گازوئیل صادر خواهند شد. همچنین، کودهای گوگردی تا 1404 تولید و صادر خواهند شد.

کاشت 200هزار نهال جدید

محسن قدیری از اقدامات زیست محیطی و افزایش سرانه فضای سبز این شرکت خبر داد و اظهار کرد: اکنون 140هکتار فضای سبز داریم که با توجه به خشکی و بیماری بیش از نیمی از درختان منطقه در سالهای گذشته، حدود 200هزار نهال جدید جایگزین کردیم. همچنین اقدامات آبیاری زیرسطحی و قطره ای، ذخیره سازی برای حفط رطوبت ریشه، کوددهی و توسعه فضای سبز نیز در حال اجرا است. ضمن آنکه در فضای پالایشگاه اصفهان، اقداماتی برای نگهداری سگ های ولگرد انجام شده است. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، کمک مالی برای آزادسازی زندانیان و برنامه‌های محیط زیستی را از رویکردهای این شرکت در زمینه مسوولیت اجتماعی دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: در زمان حاضر پنج دستگاه آنالیزر در پالایشگاه داریم که بطور آنلاین، میزان آلودگی را به محیط زیست گزارش می‌کند که تاکنون شاخص های ما را پایین تر از حد استاندارد گزارش کرده است.