اقتصاد بازار: به منظور بهینه سازی مصرف انرژی، افزایش کیفیت عملکرد و کاهش هزینه های نگهداری، سیستم خنک کاری دومین توربین سولزر با موفقیت تغییر یافت.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان، سرپرست واحد تعمیرات مکانیک با بیان این خبر، گفت: سال گذشته به صورت آزمایشی سیستم خنک کاری نخستین توربین سولزر در مرکز انتقال نفت شهید مرزبان ایذه تغییر یافت که پس از پایش دقیق عملکرد و تغییر مثبت در برخی از پارمترهای مدّ نظر، سیستم خنک کاری توربین سولزر شماره یک این مرکز نیز تغییر یافت.
علیرضا مراد پور ادامه داد: در این عملیات متخصصان واحد تعمیرات مکانیک منطقه موفق شدند طی 500 نفر ساعت کار سیستم خنک کاری روغن این توربین را از غیر مستقیم به یک مرحله ای و مستقیم تغییر دهند.
سرپرست واحد تعمیرات مکانیک گفت: پیش از این روغن توربین توسط یک پمپ سانتریفیوژ 11 کیلوواتی به دستگاه مبدل منتقل و بصورت غیر مستقیم با استفاده از آب ورودی از رادیاتور خنک می شد که پس از اعمال تغییرات روغن توربین بصورت مستقیم به طرف رادیاتورهای روغنی منتقل و پس از خنک کاری به دستگاه برگشت داده می شود.
وی تاکید کرد: در این عملیات به دلیل استفاده از رادیاتورهای جدید تولید داخل شاهد کاهش چشمگیر دمای توربین به میزان 8 درجه سانتیگراد بودیم که این مقدار نسبت به توربین قبلی 2 درجه خنک تر است.
گفتنی است، به همت واحد مهندسی توسعه، ساخت و منابع کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی از پارسال برخی از رادیاتورهای (اویل کولر) توربین های سولزر با نمونه داخلی آن که اخیراً توسط متخصصان کشورمان تولید آن آغاز شده تعویض شد.