اقتصاد بازار: مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: با پایان یافتن عملیات زیر سازی و روسازی و نصب تاسیسات مکانیکی خطوط پنج و شش ایستگاه راه آهن اصفهان، 55 درصد از پروژه زیرسازی های بتونی (اسلب تراک) این ایستگاه اجرایی شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار حسن ماسوری با اعلام این خبر، اظهار داشت: مرحله اول عملیات اجرایی اسلب تراک خطوط مسافری ایستگاه راه آهن اصفهان در خطوط 5 و 6 هریک بطول 475 متر در فروردین سال گذشته آغاز و در دیماه همان سال پایان یافت.
وی افزود: در مرحله دوم این پروژه، عملیات اسلب تراک خطوط سه و چهار هریک بطول 475 متر از اردیبهشت سالجاری آغاز شد و به مدت چهار ماه ادامه می یابد.
ماسوری ادامه داد: مرحله سوم این پروژه پس از پایان مرحله دوم شروع خواهد شد که با تکمیل آن، خطوط هفتگانه منتهی به سالن انتظار مسافری ایستگاه راه آهن اصفهان دارای اسلب تراک می شوند.
وی تصریح کرد: با تکمیل مراحل یاد شده، ایستگاه اصفهان اولین ایستگاه برخوردار از اسلب تراک درحوزه استحفاظی این اداره کل خواهد بود.
وی با بیان اینکه این پروژه با هزینه دومیلیارد وهفتصد میلیون تومان اجرایی می شود افزود: هزینه احداث اسلب تراک یا روسازی بتنی درمقایسه با روسازی کلاسیک یا بالاستی 20درصد صرفه جویی دارد.
مدیرکل راه آهن اصفهان افزود: باتوجه به زمان سیر و بار محوری قابل حمل برای راه آهن پرسرعت، اسلب تراک بتنی در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
ماسوری، افزایش ایمنی تردد وسائط نقلیه ریلی، افزایش حمل بار محوری و افزایش سرعت سیر قطارها باتوجه به عدم برهم خوردن هندسه خط، کاهش هزینه نگهداری و بازسازی خطوط ریلی در طول مدت زمان بهره برداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی (service life) با از بین بردن مشکل شکستگی تراورس، حذف مشکل صدمه به ریل و چرخها و پیشگیری از سوانح احتمالی در طول مسیر را از جمله مزایای این طرح بیان کرد.