اقتصاد بازار: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مسایل جامعه و موضوعات اقتصادی یک معادله چند لایه است و عوامل مختلفی بر آن تاثیر دارد که پاسخ به آنها با عمقی نگری ممکن است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار محمدرضا برکتین با معرفی اجمالی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اظهار داشت: این تشکل 25 انجمن تخصصی و 22 شعبه شهرستانی دارد و 9200 واحد صنعتی استان اعضای بالقوه آن هستند و خانه تلاش می کند تا در فضای کسب و کار آنها تاثیرگذار باشد تا بتوانند بهتر کار کنند.
وی با اشاره به فضای اقتصادی کشور در سال های گذشته گفت: در 8 سال دولت قبل با وجود درآمد بالای نفت، شاهد رشد منفی اقتصاد بودیم و در دولت یازدهم، علاوه بر چالش هایی که از تحریم های پیشین ناشی می شد نفت ما هم به صورت قبل خریده نمی شد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: این در حالیست که در طول سال های گذشته اقتصاد مبتنی بر نفت باعث شد مدیران دولتی برای رفع مسایل اضطراری از این دلارها استفاده کنند و حل مسایل پایه ای به تاخیر بیفتد.
وی اضافه کرد: البته باید بدانیم بهبود شرایط اقتصادی کلید برق نیست که با یک حرکت بتوان آن را روشن کرد.
برکتین وجود امنیت در کشور را به عنوان یک حسن برای تولید نام برد و افزود: تحریم ها و چالش ها باعث شد که ما حدود 10 سال عقب بیفتیم در حالی که به ارتباط با دنیا و تکنولوژی روز نیاز داریم.
وی بیان داشت: روند نزولی اقتصادی سال های پیش کاهش پیدا کرده است و این موضوع خبر از بهبود می دهد، ارتباطات خارجی برقرار شده و فضای صادرات بهبود پیدا کرده است و جای تشکر از مسوولان وجود دارد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: تولیدکنندگان باید با تدبیر و کار کارشناسی در کنار دولت باشند و با ارایه راه حل های منطقی اعتماد دولتی ها را جلب کنند.
وی اعلام کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت استان 350 فرم از 3300 فرم تقاضای تسهیلات ثبت شده در سامانه بهین یاب را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که تعداد زیادی از این واحدها با وجود سختی های بسیار به فعالیت خود ادامه داده اند.