اقتصاد بازار: خط حمل و نقل مسافر از ایران به عراق اواخر هفته گذشته با جابجایی 64 مسافر به طور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری کامل قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، پس از چند ماه تلاش و پیگیری مستمر و انجام هماهنگی های لازم ، چهارشنبه هفته گذشته نخستین کاروان زائران ایرانی عتبات عالیات به تعداد 64 نفر با حضور مسئولان ارشد راه آهن کشور عراق، طی مراسم رسمی بوسیله قطار از طریق ایستگاه راه آهن بصره عازم ایستگاه راه آهن کربلای معلا شدند.
مسافران ایرانی طبق برنامه ریزی های قبلی و به صورت حمل و نقل ترکیبی از مبدا تهران به مقصد کربلا اعزام شدند و به طور رسمی خط حمل و نقل مسافر از ایران به عراق افتتاح و مورد بهره برداری کامل قرار گرفت و این خط با آمادگی کامل آماده پذیرش زائران و مسافران ایرانی است.
این قطار در ساعت 21 شامگاه چهارشنبه مورخه 12/8/95 از مبدا بصره حرکت کرد و در ساعت 05:00 بامداد مورخه 13/8/95 وارد کربلای معلا شد.
گفتنی است؛ افتتاح خط مسافری و در فاز بعدی خط باری موجبات رشد و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور خواهد شد و مجموعه های تجاری، اقتصادی و صنعتی کشور از آن منتفع خواهند شد.