اقتصاد بازار: رییس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان گفت: بخشی از رکود اقتصادی که به صنعت ساختمان مرتبط می شود بر صنعت برق هم اثر گذاشته است اما امروز موضوع مهم در صنعت برق، توجه به جایگزینی نیروگاههای خورشیدی و سبز به جای نیروگاه های فسیلی است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار سیدمحسن پورسعید با اشاره به اینکه در صنعت برق کشور باید نیروگاه های جدید خورشیدی و بادی بنیان گذاری شود، اظهار داشت: نیروگاه های فسیلی دیگر پاسخگو نیست.
وی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب نمی توان از سدها برای تامین انرژی نیروگاه ها استفاده کرد، گفت: سلول های خورشیدی اکنون مورد نیازند و باید برنامه ریزی کنیم که در داخل تولید شوند نه اینکه به سمت واردات برویم.
پورسعید بیان کرد: استان اصفهان هم با توجه به کمبود آب و نیز دسترسی فراوان به انرژی خورشیدی، در این زمینه توانمندی های زیادی دارد که دولت باید در این زمینه توجیه شود و انشالله در آینده بتوانیم از این تکنولوزی بهره ببریم.
وی افزود: چند شرکت در کشور در این زمینه فعالند اما در مرحله تحقیق هستند و هنوز به تولیدات تجاری نرسیده اند. البته وزیر نیرو هم در تابستان امسال اعلام کرد که دولت با هدف کاهش مصرف سوخت های فسیلی در نیروگاه های برق، از سرمایه گذاران در راه اندازی نیروگاه های انرژی تجدید پذیر حمایت می کند.
وی بیان داشت: در حال حاضر در صنعت برق استان در حد تولید کابل ها و لامپ های خیابانی و تجهیزات الکترونیکی فعالیم.
رییس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان اظهار داشت: برای رونق صادرات استان در حوزه برق و الکترونیک دو موضوع باید محقق شود، اول بهبود روابط با سایر کشورها و دوم افزایش کیفیت محصولات.
پورسعید با بیان اینکه قبل از اقدام به صادرات باید استاندارد قوی ایجاد شود، ادامه داد: متاسفانه با وجود تلاش متصدیان امر استاندارد، در این زمینه قوی نیستیم.
وی تصریح کرد: در صنعت برق پس از برجام قرارداد خارجی امضا نشده است، البته هیات های تجاری آمده اند اما هنوز قراردادی منعقد نشده است که امیدواریم در آینده با برنامه ریزی، بستر آن فراهم شود.