اقتصاد بازار: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: امسال 8 میلیارد تومان به صورت شناور برای کل استان در راستای توسعه صنایع کوچک در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار محمدجواد بگی در جلسه هم اندیشی با صنعتگران شهرک صنعتی سپهرآباد که با حضور فرماندار و نماینده شهرستان شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه پروژه ساخت ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی سپهرآباد با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان احداث می شود، افزود: قطع زمین دیگری برای مباحث خدماتی و ایجاد مجمتع اداری، آموزشی و ... توسط شرکت خدماتی به آنها واگذار می شود.

وی خطاب به فعالان صنایع کوچک و با بیان اقدامات حمایتی شرکت شهرک های صنعتی برای آنها، گفت: امسال 8 میلیارد تومان به صورت شناور برای کل استان در راستای مباحث توسعه ای صنایع کوچک در نظر گرفته شده است.

به گفته بگی، این اعتبار در استان شناور است و هر منطقه ای که استعداد خوبی داشته باشد می تواند این کمک ها را دریافت کند.

وی گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان برای نخستین بار در بحث شرکت در نمایشگاه های بین المللی، 50 درصد هزینه ها را تا سقف 5 میلیون تومان برای هر صنعتگر در قالب تورهای با نظارت شرکت شهرکها پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اضافه کرد: شرکت شهرک های صنعتی، 80 درصد هزینه دوره های آموزشی که برای افراد و یا مدیران واحدهای صنعتی برگزار می شود را پرداخت می کند.

وی بیان داشت: اگر واحدهای صنایع کوچک دارای مشکلات فنی باشند در صورت مراجعه به فن بازار و بهره گیری از افراد دارای ایده و در نهایت عقد قرارداد با آنها، شرکت شهرک ها تا سقف 100 میلیون تومان به صورت بلاعوض برای حل مشکلات تکنولوژی و بهینه سازی خطوط تولید، مصرف انرژی و ... به آنها پرداخت می کند.

بگی در ادامه در خصوص کلینیک کسب و کار، گفت: اولین مرکز خدمات کسب و کار در شهرک فناوری اصفهان در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و امیدواریم همانند آن در جنوب استان و شهرستان شهرضا در شهرک صنعتی رازی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: می توان ایجاد کلینیک کسب و کار در شهرک رازی را برای سال 96 در یک پروژه 3 ساله در فضایی به مساحت حداقل حدود 1000 متر مربع تعریف کنیم.

فرماندار شهرضا در این جلسه با اشاره به اینکه امروز تکنولوژی براساس مباحث مجازی انجام می شود، اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد معاملات جهانی براساس تجارت الکترونیک و شاخص های بورس تعریف و انجام می شود.

محسن گلابی با بیان اینکه تبلیغات رکن اساسی تولید است، گفت: برخی مواقع شرایط برای کار و تولید فراهم و حتی زیرساخت ها موجود است اما باید تبلیغات مناسبی انجام شود.

وی به موقعیت شهرضا در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این شهرستان شاهراه طلایی شمال به جنوب کشور و در پنج راه 5 استان قرار دارد و در پیک ترافیک 50 هزار خودرو از این مسیر عبور می کند بنابراین باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

فرماندار شهرضا نیز به شهرک صنعتی سپهرآباد که در کنار ناحیه صنعتی صنایع دستی قرار دارد اشاره کرد و پیشنهاد داد: با ایجاد یک نمایشگاه و فروشگاه می توان نسبت به عرضه مستقیم کالا از این شهرک ها اقدام کنیم.

نماینده منتخب مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، خواستار نگاه ویژه تر شرکت شهرک های صنعتی به این شهرستان شد و به موضوع پساب فاضلاب اشاره کرد و گفت: به طور قطع این اتفاق به زودی خواهد افتاد و بخش خصوصی به آن ورود پیدا می کند بنابراین اگر صنعتگران شهرضا با بررسی شرایط موجود، نسبت به خرید و استفاده پساب شهری اقدام کنند.

وی به تشکیل اتاق فکرصنعت در شهرستان شهرضا اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین دغدغه صنعتگران در بخش موانع و قوانین مرتبط با سرمایه گذاری است.

پس از این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، نماینده شهرستان شهرضا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان شهرضا از نمایشگاه دستاوردهای تولیدی شهرک صنعتی سپهرآباد که در این شهرک بر پا شده بود بازدید کردند.