اقتصاد بازار: انجمن سنگ ایران در نامه ای خطاب به رییس جمهوری درخواست کرد: تجربه عبرت آموز تکان دهنده ای که از تصمیم غیرکارشناسانه دولت دهم در سال 1389 برای اخذ عوارض 70 درصدی از صادرات سنگ اتخاذ و لغو آن در سال 1390 صورت گرفت، باردیگر توسط دولت تدبیر و امید مورد آزمون قرار نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، در این نامه که رونوشت آن در اختیار ایرنا قرار گرفته و به امضای احمد شریفی دبیرکل انجمن سنگ رسیده، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمده است: اظهارات وزیر صنعت، معدن وتجارت (محمدرضا نعمت زاده) مبنی بر اعمال عوارض مجدد بر صادرات سنگ های کوب (نیمه فرآوری ) تزیینی، ثبات سیاست گذاری و امنیت سرمایه گذاری را در این صنعت بزرگ و گسترده باردیگر مخدوش می سازد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای سرمایه گذاری در صنعت سنگ کشور مایوس می سازد.

براساس این نامه فعالان صنعت سنگ کشور معتقدند، اظهارات و تصمیمات وزیر صنعت، معدن وتجارت با نظرات کارشناسی شورای سیاست گذاری سنگ که از سوی وزارتخانه یاد شده شکل گرفته است و نیز تمامی تشکل های صنعت سنگ مغایرات دارد و با اهداف سیاست های دولت تدبیر و امید و اقتصاد مقاومتی در تضاد آشکار است .

شایان ذکر است، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن وتجارت چهاردهم آبان ماه امسال در آیین افتتاحیه نمایشگاه معدن وصنایع معدنی موضوع تکمیل زنجیره تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: بساط صادرات سنگ خام را جمع کنید و این وزارتخانه برای آن محدودیت ایجاد خواهد کرد.
آمارها نشان می دهد میزان ذخیره سنگ ساختمانی و تزئینی کشور 4.5 میلیارد تن است که سالیانه حدود 10 میلیون تن مورد مصرف قرار می گیرد.