اقتصاد بازار: معاون رییس جمهوری اعلام کرد: توسعه حمل و نقل ریلی جزو چهار اولویت اول دولت در برنامه ششم توسعه است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، محمدباقر نوبخت عصر جمعه در مراسم افتتاح پروژه های راه آهن استان اصفهان افزود: 10 هزار میلیارد تومان برای اولویت های دولت اختصاص یافته که حمل و نقل ریلی را نیز شامل می شود.
وی با بیان اینکه پنج مرکز استان به شبکه حمل و نقل ریلی سراسری متصل می شود تصریح کرد: خط ریلی اراک-ملایر- کرمانشاه، تهران- ساوه-همدان-کردستان، قزوین -رشت-آستارا و مراغه- ارومیه از جمله این خطوط است .
وی تاکید کرد: ما مصمم هستیم تا وعده های دولت عملی شود همانگونه که برای راه اندازی و سریع السیر کردن قطار تهران-اصفهان مصمم هستیم.
معاون رییس جمهوری همچنین گفت: در سه سال گذشته بیش از سه هزار کیلومتر خط راه آهن احداث و بازسازی شد ه است .
وی بیان کرد: امسال نیز بیش از دو هزار و 400 میلیارد تومان برای شبکه حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری شده است.
گفتنی است؛ در این مراسم چند پروژه راه آهن استان اصفهان با اعتبار 139 میلیارد تومان با حضور معاون رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
همچنین در ایستگاه سیستان بصورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری، استاندار اصفهان و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.
تکمیل و بازسازی یکصد کیلومتر خط فرسوده u33 تراورس چوبی به تراورس بتُنی و ریل تیپ uic60 با اعتبار600 میلیارد ریال، اجرای اسلب تراک روی پل سازه فلزی دیزیچه -حسن آباد و بار محوری 25 تُن، افزایش بار محوری20 به 25 تن و محور بادرود- شورآب به طول120 کیلومتر با اعتبار بالغ بر 350 میلیارد ریال از جمله پروژه های افتتاحی است.
بازگشایی چهار ایستگاه گز، مد آباد، ده آباد و فیروزآباد و رفع گلوگاه های ترافیکی و افزایش ظرفیت نیز از دیگر پروژه های بهره برداری شده بود.