اصغر هدایت تعامل و همکاری‌های متقابل را مقدمۀ تحقق شعار جهش تولید دانست و خاطرنشان کرد: دستیابی به این شعار بر اساس منویات مقام معظم رهبری یک رسالت همگانی است. هدایت در ادامه، ضمن مثبت ارزیابی کردن نقش فولاد مبارکه در توسعۀ متوازن منطقه و قدردانی  از عزم و ارادۀ مدیریت فولاد مبارکه در این خصوص،  حمایت از صنعتگران را رسالت اصلی دولتمردان دانست و افزود: حمایت از این شرکت، حمایت از اشتغال و تولید است. وی خودکفایی و بومی‌سازی‌های صورت‌گرفته در فولاد مبارکه را ازجمله برکات تحریم‌ها برشمرد و از مشارکت این شرکت در تأمین فولاد ویژه و مقاوم در محیط نفت و گاز ترش در پروژۀ خط لولۀ انتقال نفت از گوره به جاسک قدردانی کرد. سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته و پروژه‌های اجراشده در خصوص بازچرخانی و استفادۀ بهینه از آب موردنیاز، اقدامات صورت‌گرفته را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: فولاد مبارکه با استفاده از منابع داخلی و با تکیه بر دانش و تخصص نیروی انسانی خود، بسیاری از اقلام موردنیاز را بومی‌سازی کرده و با این قبیل اقدامات موجب امیدآفرینی و نشاط در جامعه شده است.
حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، نیز در این دیدار از این شرکت به‌عنوان سرمایۀ ملی یاد کرد و گفت: عواید و دستاوردهای فولاد مبارکه تمامی مردم کشور را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در برمی‌گیرد و توسعه‌های خوبی که مد نظر قرار گرفته، در راستای جهش تولید تعریف شده است. وی به سابقۀ دیرینۀ همکاری‌های فولاد مبارکه با منطقۀ پیرامون خود از زمان بهره‌برداری تاکنون اشاره و بر ادامۀ این همکاری‌ها در چهارچوب مقررات تأکید کرد.
عظیمیان با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در راستای تکمیل بیش از پیش زنجیرۀ فولاد،  به اهمیت تولید محصولات متنوع و ارزش افزودۀ بیشتر برای ذی‌نفعان در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: محصولات فولاد مبارکه بسیاری از صنایع کشور را تغذیه می‌کنند و تحریم‌های آمریکا علیه فولاد مبارکه نشان داد دشمن به‌درستی مراکز اقتصادی تأثیرگذار را شناسایی کرده و قصد دارد با تحریم این شرکت، بسیاری از صنایع پایین‌دست را تحت تأثیر قرار دهد و روند فعالیتشان را متوقف سازد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه به اهمیت رفع مشکل تأمین مواد اولیه ازجمله سنگ‌آهن و گاز، اشاره و خاطرنشان کرد با رفع این مشکلات و محدودیت‌ها به تولید بیشتر دست خواهیم یافت و دشمنان این مرز   و   بوم را مأیوس خواهیم کرد.