در این مراسم علاوه بر سخنرانی بزرگان عرصه روابط عمومی، از تمبر مخصوص پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن روابط عمومی ایران، چهارمین دوره مدیریت عالی روابط عمومی کشور (DBA روابط عمومی)، پوستر کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی‌های ایران و دو کتاب «روابط عمومی و ارتباط با رسانه» (به قلم محمد مهدی فرقانی و مهدخت بروجردی علوی) و «روابط عمومی ایران با استاندارد جهانی» (تالیف حمید شکری خانقاه) نیز رونمایی گردید.

هیئت برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی رویکرد نوین روابط عمومی ایران شاخص‌هایی را بر اساس پیشرفته‌ترین متد مدیریتی جهان، مدیریت ناب، و به منطور ارزیابی دقیق عملکرد روابط عمومی‌ها طراحی کرد که پس از انجام ارزیابی‌های مختلف میان روابط عمومی‌های موجود، شرکت فولاد مبارکه پس از ۶ ماه بررسی دقیق، در اکثر شاخص‌ها پیشتاز شده و به همین دلیل تنها دریافت کننده جایزه مدیریت ناب (Lean Management) در حوزه روابط عمومی لقب گرفت.

هادی زمانی، رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان، در همین خصوص گفت: در ارزیابی بهترین شیوه مدیریت در حوزه روابط عمومی، مدیریت ناب به عنوان جدیدترین متد مدیریتی روز دنیا محور ارزیابی روابط عمومی‌ها قرار گرفت. در همین راستا ۴ شاخص اصلی برای ارزیابی‌ها در نظر گرفته شد که عبارتند از: مسئولیت اقتصادی (نقشی که سازمان در ارزش آفرینی و توسعه اقتصادی دارد)، مسئولیت اجتماعی، مبارزه با هدررفت در سازمان و سطح شاخص‌های ارتباطات. در این میان شرکت فولاد مبارکه در یک بررسی دقیق ۶ ماهه با جدیدترین استانداردهای روز دنیا در اکثر شاخص‌ها پیشتاز شد. وی افزود: روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه همواره تلاش کرده است تا با انتخاب دو شعار «روابط عمومی‌ها، پشتیبان تولید» و «این گام‌ها برای پشتیبانی از تولید ادامه دارد…» به شعار سال مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشاند. در همین راستا هوشمندانه تلاش کردیم ضمن تعامل با رسانه‌ها و به‌کارگیری تمامی ابزارهای موجود، هنرمندانه در جبهه‌ صنعت ایران پیشتاز باشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها و تاکید رهبر انقلاب برای امیدآفرینی در جامعه گفت: توجه به رویکردهای خلاقانه و استفاده از ابزارهای مختلف رسانه‌ای به منظور انجام تعاملات منطقی و گسترده‌با طیف‌های مختلف، یکی از موفقیت‌های فولاد مبارکه در عرصه روابط عمومی است. وی خاطرنشان کرد: از آنجا که فولاد مبارکه برای دستیابی به این مهم عزم جدی دارد، آماده‌ایم تا با همفکری همه صاحب نظران عرصه روابط عمومی و رسانه و انجام اقدامات مشترک، در راستای اعتلای میهن اسلامی حرکت کنیم و علاوه بر پشت سر گذاشتن تحریم، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و اقتدار تولید داخل را به رخ بکشیم.