مدیر تولید و توزیع برق شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: به همت تلاشگران مدیریت تولید و توزیع برق ذوب آهن و برای اولین بار، عملیات اجرایی پروژه دانش‌بنیان بهسازی و نوسازی پست برق اصلی این کارخانه در دو مرحله (اردیبهشت ماه، روی خط ۸۳۴ و خرداد ماه، روی خط ۸۳۳) با موفقیت به اتمام رسید.

pb1402.jpgمحمدرضا امین صبوری بیان کرد: طی یک سال گذشته، عملیات مطالعه، طراحی، تامین قطعات و تهیه مقدمات اجرای پروژه توسط پرسنل این مدیریت انجام گرفت و سپس این طرح در بهار سال جاری محقق شد. این کار از تخصصی‌ترین فعالیت‌ها در حوزه برق است که برای اولین بار از تاسیس کارخانه ذوب آهن این تجهیزات به‌روزرسانی شد و قطعا قابلیت اطمینان برق‌رسانی کارخانه را افزایش می‌دهد.

وی در خصوص مراحل اجرایی این طرح، عنوان کرد: این مراحل شامل مدرنیزاسیون حفاظت‌های الکتریکی اتوترانس‌های ۱۲۵ مگاوات آمپری و خطوط ۲۳۰ کیلوولت از پست برق شهر نجف‌آباد به پست برق اصلی ذوب آهن شامل عملیات ساخت تابلوها، نصب رله‌ها، وایرینگ، انواع تست‌ها و رویت‌پذیری در دو مرحله روی هر یک از خطوط برق ۸۳۳ و ۸۳۴، دمونتاژ دژنکتورهای روغنی ۲۳۰ کیلوولت قدیمی و جایگزینی دژنکتورهای جدید خریداری شده و انجام انواع آزمایشات لازم و در مدار آوردن آن‌ها روی خطوط برق ۸۳۳ و ۸۳۴، تعویض مقره‌ها و ایزولاتورهای قدیمی با انواع سیلیکونی در پست برق و خطوط ۲۳۰ کیلوولت و سرویس اساسی اتوترانس‌های ۲۳۰ کیلوولت در محل، ضمن تخلیه روغن هر کدام به میزان ۶۰ تن و تصفیه روغن و سرویس کلیه تجهیزات جانبی و آچار کشی و سرویس اکتیو پارت و انجام کلیه آزمایشات لازم بوده است.

شایان ذکر است این اقدامات برای اولین بار از زمان بهره‌برداری پست برق اصلی کارخانه طی ۴۰ سال گذشته صورت گرفته است که صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان را در پی داشته و همچنین به طور قابل ملاحظه‌ای ضریب اطمینان برق‌رسانی کارخانه افزایش یافته است.

مدیر تولید و توزیع برق شرکت ذوب آهن مطرح کرد: در سالیان اخیر شاهد حوادثی بر روی تجهیزات فوق بودیم که هر کدام باعث کاهش قابلیت اطمینان برق‌رسانی در کارخانه شده بود؛ هم‌اکنون با انجام پروژه مذکور، این قابلیت اطمینان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

در پایان صبوری از پشتیبانی‌های معاون بهره‌برداری، مدیر امور مهندسی‌های بهره‌برداری، مدیریت‌های راهبری و پشتیبانی ماشین‌آلات، سفارشات، شرکت مهندسی و پویش ساخت و سایر مدیریت‌ها که به نوعی در این طرح همکاری داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین از کلیه پرسنل زحمتکش و خستگی‌ناپذیر این مدیریت شامل پرسنل بهره‌بردار پست برق ۲۳۰ کیلوولت، شبکه و پست‌ها، آزمایشگاه برق، تعمیرگاه ترانسفورماتور، تعمیرگاه الکتریکی، ایمنی فنی، دفتر فنی و روابط صنعتی تشکر و قدردانی کرد.