برگزاری دوره تخصصی پدافند شیمیایی در ذوب آهن اصفهان

به همت مدیریت آموزش و توسعه سرمایه های انسانی و با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل که از تاکیدات حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی می‌باشد، دوره تخصصی پدافند شیمیایی جهت کارشناسان و سرپرستان مرتبط در ذوب آهن اصفهان برگزار گردید.

به گزارش اقتصاد بازار، پدرام کیانی معاون مدیر آموزش و توسعه‌سرمایه های‌انسانی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان خبر فوق گفت: این دوره با هدف آشنایی با پدافند شیمیایی و ضروریات مدیریت رخدادهای شیمیایی، شناسایی و پایش حوادث شیمیایی و محدود سازی و رفع آلودگی در رخدادهای شیمیایی برگزار شد که با استقبال چشمگیر فراگیران مواجه شد.
وی افزود : ایجاد مصونیت و کاهش آسیب پذیری، پیشگیری و آمادگی در برابر تهدیدات، کشف و شناسایی، امداد و نجات، درمان و رفع آلودگی شیمیایی نیازمند استفاده از روش های علمی بر پایه دانش بومی روز می باشد که از اهداف پدافند شیمیایی است

دکتر میسمی استاد دوره پدافند شیمیایی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برگزاری دوره پدافند شیمیایی برای پرسنل از ضروریات سازمان ها می باشد و اجرای آن حاکی از نگرش خردمندانه و پیشگیرانه مدیران ذوب آهن می باشد.

 وی تصریح کرد : پدافند شیمیایی مجموعه ای از تدابیر، برنامه ها و اقدامات غیرنظامی است که به کاهش امکان وقوع تهدیدات یا حوادث شیمیایی و کاهش آسیب پذیری افراد، زیر ساخت ها و سرمایه ها در برابر تهدیدات شیمیایی منجر و آمادگی مواجهه و واکنش در برابر وقوع تهدیدات شیمیایی را در جامعه بالامی برد.

میسمی خاطرنشان کرد : با توجه به افزایش سهم مواد شیمیایی در زندگی مردم از یک سو و رشد و توسعه صنایع شیمیایی و پتروشیمیایی درکشور از سوی دیگر، اهمیت و ضرورت توجه به پدافند شیمیایی دو چندان می گردد. ضمن آنکه همچنان تهدیدی به نام استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی دشمن و به ویژه گروههای تروریستی وجود دارد.

رضا براتی یکی از شرکت کنندگان در دوره پدافند شیمیایی، دارای ۱۱ سال سابقه کار و شاغل در کارگاه ۵۱ نت مکانیک، در گفتگو با خبرنگار ما دوره را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت : آشنایی پرسنل با مواد و تجهیزات شیمیایی، همچنین آشنا شدن با خطرات و نحوه برخورد با آنها بسیار مهم و حیاتی می باشد و انشاا... این دوره ها ادامه یابد.

مهدی حیدری شاغل در مدیریت نگهداری و تعمیرات ساختمان نیز ضمن ارزیابی مطلوب این دوره، خواستار افزایش مدت زمان برگزاری این دوره ها شد.