اقتصاد بازار: مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: وعده ریاست جمهوری در خصوص اختصاص 40 میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهور به میراث فرهنگی اصفهان تصویب شد، عملی می شود.
علی اکبر حاج محمدی در جریان بازدید از طرح های سفر ریاست جمهوری در میدان امام افزود: نیاز طرح های میراث فرهنگی استان اصفهان بیش از این می باشد و اعتباری که رئیس جمهور قول دادند، اختصاص پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به سیاست های برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه گردشگری و حفظ آثار تاریخی گفت: 200 میلیارد ریال در سال 94 و 200 میلیارد ریال در سال 95 برای مرمت، بازسازی و رسیدگی به بناهای تاریخی استان اصفهان اختصاص خواهد یافت.
علی کامیابی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در جریان این بازدید، گفت: طرح های میراث فرهنگی کوچک اما بسیار حساس و زمان بر است.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه بناها مربوط به دوره های مختلف تاریخی است، امکان دارد که در جریان مرمت به مطالعات پژوهشی نیاز باشد و برخی از این مطالعات بین شش تا هفت ماه بطول می انجامد.
وی اختصاص اعتبارات لازم به پروژه های مرمتی برای مطالعات، تحقیق و عملیات اجرایی را ضروری دانست و افزود: بهترین زمان برای اختصاص اعتبار به طرح ها فصل های گرم سال است که متاسفانه اعتبارات مرمتی در فصل های سرد اختصاص می یابد.
وی خواستار اختصاص اعتبار در فصل های کاری شد و افزود: برای اجرایی شدن عملیات مرمتی و رسیدگی به بناها لازم است اعتبارات بموقع تخصیص یابد.
شاکری، کارشناس برنامه و بودجه میراث فرهنگی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز گفت: این بازدید در راستای بررسی طرح های مصوب ریاست جمهوری صورت پذیرفت.
وی تصریح کرد: دراین بازدید سه روزه مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از طرح های شهرستانهای اصفهان از جمله خمینی شهر، خور و بیابانک و شهر اصفهان بازدید کرد.
استان اصفهان دارای بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی است که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.