اقتصادبازار: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مشکل بزرگ گردشگری استان اين است كه در حوزه روستایی هرکجا سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده عده‌ای روستاییان را تحریک می‌‌کنند که چرا خودتان وارد گود نمی‌شوید.

فریدون الهیاری، در خصوص تجمع روز گذشته عده‌ای از روستاییان در خصوص زمین خواری در منطقه گردشگری ورتون، اظهار کرد: منطقه گردشگری ورتون در دور دوم سفر استانی آقای احمدی نژاد در اصفهان مصوب شده است و موافقت آن نیز در خرداد سال 88 کسب شده است.

وی افزود: موافقت اصولی این منطقه گردشگری که در تاریخ 19 ارديبهشت 91 دریافت شده است و 99 هکتار از منطقه به سرمایه گذار تحویل داده شده است که تاکنون یک فاز آن به میزان 12 هکتار را تاسیس و 12 هکتار استیجاری در حال حاضر در اختیار او قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: در روزهاي گذشته روستاییان منطقه خواستار این بوده‌اند که در زمين واگذار شده به سرمايه گذار فعاليت داشته باشند، آیا این زمین خواری محسوب می‌شود که سرمایه گذاری در 99 هکتار از زمین‌های خودش كه موافقت دولت قبل را هم به عنوان پشتوانه دارد، اجازه ورود به حيطه سرمايه‌گذاري شده خودش را ندهد؟

الهیاری با بیان اینکه در این منطقه گردشگری هیچ‌گونه زمین خواری انجام نشده است، افزود: متاسفانه برخی رسانه‌ها نیز بدون اینکه از متولی اصلی منطقه که اداره کل ميراث فرهنگي بوده اطلاعی دریافت کنند نسنجیده به این موضوع پرداختند.

وی تاکید کرد: متاسفانه مشکل بزرگی که امروز در بحث گردشگری استان وجود دارد این است که در حوزه روستایی هرکجا سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده عده‌ای روستاییان را تحریک می‌‌کنند که چرا خودتان وارد گود نمی‌شوید، این درحالی است که اداره کل میراث و گردشگری استان اصفهان همواره برای واگذاری مناطق گردشگری به سرمایه گذار اولویت خود را به مردم بومی می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: نمی‌توانم به سرمایه‌گذار بزرگ منطقه بگویم که کنار برود بلکه من باید از این حجم سرمایه گذاری دفاع کنم و اعلام می‌کنم که هر سرمایه‌گذاری به اصفهان بیاید از او حمات می‌شود.

الهیاری خاطرنشان کرد: درخواست چنین تقاضاهایی و بازتاب بی دلیل آن‌ها به گردشگری استان به عنوان محور توسعه ضربه‌های جبران ناپذيري وارد می‌کند.