اقتصاد بازار: معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: گردشگری یکی از عرصه‌های اصلی فعالیت‌ اقتصادی استان اصفهان است و بخش خصوصی باید در زمینه سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری جدی‌تر وارد عمل شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، محمد علی طرفه، اظهار داشت: استان اصفهان با پشتوانه هفت هزار سال تاریخ، جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری دنیا دارد و با جاذبههای مختلف طبیعی، میراثی و با دارا بودن بیش از دو سوم صنایع دستی کشور مستعد پذیرش گردشگرانی بسیار بیشتر از میزان کنونی است. وی افزود: برای رسیدن به یک افق قدرتمند در زمینه گردشگری نیازمند توسعه زیرساخت‌های ‌سخت‌افزاری و نرمافزاری هستیم که امیدوارم برگزاری این کنفرانس زمینه‌ساز استفاده از تجارب بین‌المللی ایجاد راهکارهای عملیاتی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری استان قرار بگیرد.

میزان جذب گردشگر اصفهان در افق چشم انداز دو میلیون نفر است
معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه کشور ایران سالانه میزبان حدود پنج هزار گردشگر خارجی است که تا افق ۱۴۰۴ باید به ۱۲ میلیون در کشور برسد، افزود: همچنین تا این زمان میزان جذب گردشگر برای استان باید به دو میلیون نفر برسد که رسیدن به این افق نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم نیز هست. وی ادامه داد: بر این اساس تا پایان سال ظرفیت اقامتی ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفری استان اصفهان باید به ۲۰ هزار مورد برسد که این امر تنها با کمک بخش خصوصی امکان‌پذیر است.
طرفه سنت ایرانی‌ها در ارتباط با پذیرش مهمان و پذیرایی نیکو از وی را از میراث‌های ناملموس ایرانی برشمرد و گفت: مهمان‌نوازی خصلت ویژه گردشگری ایرانی از گذشته‌های دور تاکنون بوده است. وی اضافه کرد: این خصلت ناشی از معنویتی است که در روحیه هر ایرانی و در تمامی آثار تاریخی کشورمان بارز است و طبیعی است که این معنویت در گردشگری ایران نیز در قالب روحیه مهمان‌نوازی و فراهم ساخت برترین امکانات برای مهمان یا گردشگر نمود یافته است.

گردشگری از عرصه‌های اصلی فعالیت‌های اقتصادی استان است
معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه گردشگری یکی از عرصه‌های اصلی فعالیت‌های اقتصادی استان اصفهان است، بیان داشت: ارتقای توانمندی پذیرش گردشگر و توسعه کیفیت خدمات مهمان‌نوازی نیازمند توجه جدی در راستای پیشرفت صنعت گردشگری کشور است که با همیاری تمامی ارگان‌ها انجام شود. وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در زمینه سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری جدی‌تر وارد عمل شود، گفت: همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های استان برای آموزش و ارتقای مهارت‌های انسانی در بخش گردشگری ضروری است.