رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان و پاریس می توانند در زمینه گردشگری همکاری نزدیکی داشته باشند و زمینه معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری را برای سرمایه گذاران و بازرگانان فراهم کند.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با استاندار اودسن فرانسه در ایران و هیات همراه، تصریح کرد: اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و توریستی خواستار استفاده از تجارب موفق و ارزنده پاریس در صنعت گردشگری است.
وی با اشاره به مراودات بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان با سایر اتاق های بازرگانی، بیان داشت: اتاق بازرگانی اصفهان و پاریس می توانند زمینه های همکاری دو طرف را مشخص و با برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اعزام هیات های تجاری روابط اقتصادی را تعمیق بخشند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: ایران یکی از بهترین قوانین سرمایه گذاری دنیا را دارد و شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم ساخته است.
استاندار اودسن فرانسه در این دیدار، گفت: پاریس می تواند با اصفهان در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی روابط تنگاتنگی داشته باشد.
پارتیک دوژیان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی پاریس قدیمی ترین اتاق بازرگانی است، افزود: سابقه روابط اقتصادی و فرهنگی فرانسه با ایران بیش از 500 سال است و این سابقه پشتوانه خوبی برای روابط امروز بین دو کشور است.
وی همچنین از آمادگی برگزاری نمایشگاه تاریخی دوران صفویه در ورسای فرانسه خبر داد و گفت: این گونه نمایشگاه ها می تواند روابط دو کشور ایران و پارس را تعمیق بخشد.
استاندار اودسن فرانسه اضافه کرد: فرانسه با ایران در زمان لویی چهاردم و شاه‌عباس صفوی روابط بسیار خوبی با ایران در زمینه‌های سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی داشتند و صنعت گردشگری دو کشور می‌تواند این روابط را احیا کند.
وی افزود: ایران به‌عنوان قوی‌ترین کشور منطقه خاورمیانه و فرانسه به‌عنوان مهم‌ترین قدرت مرکز اروپا می‌توانند در صلح خاورمیانه نقش مهمی ایفا کنند.
دوژیان گردشگری را عامل مهم در ترویج صلح و دوستی مردم ایران و فرانسه برشمرد و گفت: آشنایی مردم با فرهنگ و تمدن دو کشور می‌تواند روابط اقتصادی دو طرف را نیز تقویت کند.