دکتر رضا مختاری رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان و دبیر جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانشجویان دانشگاه پیام نور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشکر از عوامل و دست اندرکاران جشنواره های سه گانه دانشگاه پیام نور در استان اصفهان اظهار کرد: جشنواره حرکت، رویش و نشریات به عنوان جشنواره دستاوردها و توانمندی های  درخشان دانشجویان دانشگاه پیام نور است.
 وی ابراز داشت: هیچ وقت این جشنواره ها به این شکل به صورت تجمیعی برگزار نشده است و حجم کار زیادی برای برگزاری این جشنواره انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، او در ادامه افزود: بعد از دوران کرونا دانشگاه پیام نور به این شکل چراغ جشنواره ها را روشن کرد و فرآیند نفس گیر و زمان بری را انجام داد و سامانه هایی به صورت الکترونیکی طراحی شد تا دستاوردها در این سامانه ها ارائه و ارزیابی شود.

دکتر مختاری در رابطه با ایام برگزاری جشنواره در شهر اصفهان عنوان کرد: در روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری این جشنواره در نصف جهان شهر اصفهان برگزار می‌شود که روز ۲۸ بهمن ماه دانشجویان پذیرش می شوند و روز ۲۹ بهمن روز برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان است.

او افزود: در این راستا ارتباطی با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان مهمترین مرکز علمی جمهوری اسلامی برقرار شده تا دانشجویان بازدیدی از دستاوردهای علمی نظام را داشته باشند و ارتباطاتی در حوزه کار آفرینی بین دانشجویان و شرکت های دانش بنیان شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان پیرامون برگزاری اختتامیه جشنواره نیز عنوان کرد: روز ۳۰ بهمن ماه سال جاری اختتامیه جشنواره از ساعت ۸ صبح در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (علیهم‌السلام) واقع در خیابان فرشادی شهر اصفهان برگزار و از ۱۸۱ برگزیده جشنواره تقدیر خواهد شد.

مختاری با بیان اینکه ۳۰درصد آثار مربوط به دانشجویان پیام نور استان اصفهان است، گفت: طبیعی است که استان میزبان به دلیل شور و نشاط برگزاری جشنواره بیشترین تعداد آثار را داشته باشد.

دبیر جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانشجویان دانشگاه پیام نور ضمن تشکر از عوامل و دست اندرکاران جشنواره های سه گانه دانشگاه پیام نور اظهار کرد: ما دو امتحان بزرگ‌ راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات را در پیش داریم که ان شاءالله مردم ما با مشارکت حداکثری از این دو امتحان همچون گذشته پیروز و سربلند بیرون بیایند.

رئیس دانشگاه پیام نور اصفهان با اشاره به اینکه در عمده نظرسنجی ها در انتخابات مرجع اول دانشگاهیان هستند، اظهار کرد: این امر رسالت ما را سنگین می‌کند و دانشگاه پیام نور نیز به عنوان یک دانشگاه مولود انقلاب اسلامی همیشه در این زمینه ها پیشرو بوده است.

او با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اعلام کرد: ما استاندارد ترین دانشگاه از لحاظ رعایت سرفصل های وزارت علوم هستیم و کتب استاندارد و بهترین انتشارات را داریم که بر مبنای سرفصل های استاندارد طراحی و تدریس می‌شود.

دکتر مختاری با اشاره به اینکه هیچ استادی نمی‌تواند بخشی از سرفصل را نادیده بگیرد و باید همه سرفصل ها را رعایت کند، یادآور شد: آزمون های استاندارد ما هر کدام شبیه به کنکور است و ما با کتب استاندارد، آموزش استاندارد و آزمون استاندارد توانستیم بهترین نتیجه را در آزمون های سراسری ارشد و دکتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار اشتغال از وزارت علوم وضعیت دانشگاه پیام نور در وضعیت مطلوبی است، توضیح داد: بسیاری از دانشجویان ما شاغل هستند ولی این هم از نکات مهمی است که تنها دانشگاهی که اشتغال و تحصیل را توأم دارد دانشگاه پیام نور است و فارغ التحصیلان ما عمدتا دغدغه ی اشتغال بعد از تحصیل را نخواهند داشت.

دکتر مختاری با بیان اینکه هدف تأسیس دانشگاه پیام نور، گسترش عدالت آموزشی بوده اذعان کرد: ما بر آن هستیم تا برای همه، همه جا، همه وقت بتوانیم آموزش را پدید بیاوریم و دانشجویان ما در دور افتاده ترین مراکز استان می توانند در شهر خود ادامه تحصیل کرده و با شهریه بسیار پایین تحصیل کنند.

او با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور کمترین میزان دریافت شهریه را در بین دانشگاه ها دارد خاطرنشان کرد: یکسری افراد از نظر هوش عالی وارد دانشگاه دولتی می‌شوند ولی ظرفیت دانشگاه های دولتی محدود است و افرادی که از نظر اقتصادی محروم هستند و توان استفاده از ظرفیت دانشگاه های دولتی را ندارند می‌توانند از ظرفیت این دانشگاه استفاده کنند و در برخی مراکز، ما ۱۰۰۰ نفر فارغ التحصیل شاغل را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان یکی از برگ های برنده دانشگاه پیام نور را عدم وجود خوابگاه برای دانشجویان دانست و افزود: این امر بسیاری از معضلات و تسیب های اجتماعی و فرهنگی را کاهش می‌دهد.

او با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان اصفهان افتخار می‌کند ۸ شهید مدافع حرم داشته است اظهار کرد: از افتخارات مهم ما این است که ۸ شهید مدافع حرم از دانشجویان این استان بوده و آخرین شهید این دانشگاه هم شهید محمدرضا احمدی، شهید اردوهای جهادی بوده که در حین خدمت رسانی به مناطق محروم روستاهای فریدونشهر به شهادت نایل آمده و جزو افتخارات ما می باشد.

رئیس دبیرخانه منطقه شش دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در حوزه حجاب و عفاف و حوزه های اجتماعی کمترین آسیب را داشته است، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور نشان داده است که در مسائل مختلف همراه با نظام بوده است.