به همت خیریه سلام، موسسه حامیان سلامت کودکان وابسته به بیمارستان امام حسین علیه السلام، همایش تیکاف8 با شعار "دری به سوی بهشت" با حضور جمعی از نخبگان از جمله دکتر علیرضا آزمندیان و سپهر شکریان و فعالان اقتصادی واجتماعی اصفهان به میزبانی ریاست اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس بیمارستان کودکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، دکتر مصطفی امینی مدیریت بیمارستان تخصصی -آموزشی کودکان امام حسین اصفهان در این همایش با گرامیداشت روز جهانی سالمند، گفت: برای داشتن سالمند سالم نیاز به به کودک سالم داریم.

دکتر امینی، کودکان را از بهترین موجودات خلقت هستی توصیف کرد و ضرورت توجه به تحقق سلامتی کودکان بعنوان سرمایه ارزشمندی برای آینده جامعه را مطرح نمود.

او با اشاره به فعالیت فقط هشت بیمارستان تخصصی کودکان در کشور، تعداد کم بیمارستان های کودکان را ظلمی در حق کودکان دانست و افزود: کودکان حق دارند از فضای سلامتی مطلوب استفاده نمایند و سلامتی کودکان در گرو خانواده و جامعه سالم و کادر پزشکی متخصص است.

مدیر بیمارستان کودکان امام حسین اصفهان با تاکید بر مراقبت های خاص کودکان، گفت: هر گونه غفلت منجربه آسیب هایی متوجه کودکان و درد و رنجی برای خانواده و کادر درمان می شود. چنانچه، در نتیجه غفلت ها، شاهدیم که صدها جسم خارجی توسط متخصصان جراح و مجاری تنفسی از ریه آنها خارج شده است و شرایط سختی را از لحظه پذیرش تا زمان ترخیص برای ما ایجاد می کند. بنابراین، همه در قبال سلامتی کودکان مسئولیم.

بازرس خیریه سلام با اشاره به آنکه محیط زندگی کودکان و موارد صنایع، محیط زیست، تغذیه و... هر کدام می توانند تهدیدی برای سلامت کودکان باشند، توجه به استانداردها مثلا نصب صندلی کودک در خودرو و توجه به دیگر موارد ایمنی را ضروری دانست.

در این همایش، دکتر مجید کیوانفر فوق تخصص ریه کودکان و عضو هیات مدیره خیریه سلام با ابراز خورسندی از استقبال حضار در برگزاری همایش تیکاف8، به تشریح فعالیت های بیمارستان کودکان امام حسین(ع) پرداخت و گفت: تنها بیمارستان تخصصی کودکان در شهر اصفهان با به روزترین تجهیزات تخصصی و بیمارستانی با حضور هشتاد عضو هیات علمی که حاصل 2400سال ساعت نفر آموزش است و فعالیت 400 نفر پرسنل کارآزموده و باتجربه، به درمان کودکان از بدو تولد تا 18 سالگی می پردازد.

دکتر کیوانفر با بیان آنکه تمام رشته های تخصصی با بهترین کیفیت، خدمات خود را به بیماران ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: بخش ریه بیمارستان امام حسین(ع) پیشرفته ترین بخش بیمارستانی در کشور است و پذیرای بیماران بسیاری از دیگر استان های کشور و حتی خارج از کشور هستیم.

او با بیان اهمیت دسترسی به تجهیزات و امکانات درمانی در نجات جان بیماران، گفت: وجود یا عدم تجهیزات می تواند در میزان نجات جان بیماران و ارتقای کیفیت درمان بسیار موثر باشد. همچنین، تمام بخش های فوق تخصصی ما به غیر از بخش پیوند فعال است. ضمن آنکه با حمایت خیران، پیگیر راه اندازی بخش روان پزشکی کودکان در آینده ای نزدیک هستیم.

فوق تخصص ریه کودکان، پتانسیل و قدرت بالایی که در بیمارستان امام حسین(ع) به همت خیران سلامت طی سالها سرمایه گذاری ایجاد کرده اند را، قابل توجه دانست و توضیح داد: تمام تجهیزات از طریق کمک ها و تلاش های خیرین تامین می شود.

به گفته دکتر کیوانفر، سرانه درمان در کشور ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته بسیار ناچیز است و این در حالی است که خدمات گسترده ای که در بیمارستان کودکان به پشتوانه و حمایت خیران ارائه می شود، صدها برابر سرانه درمان فعلی است.

او درباره میزان بیماران پذیرش شده در این بیمارستان گفت: 200هزار کودک بستری و درمان شده اند. همچنین، هفت هزار جراحی شکاف لب و کام انجام شده است که شامل بیماران از سراسر کشور بوده است.

دکتر کیوانفر با بیان آنکه سه برابر ظرفیت بیمارستان، بیمار داریم بویژه در فصل زمستان که بیماری های ریوی کودکان تشدید می شود، کمبود فضا را مهمترین عامل دانست و افزود: تاکنون خیران سه برابر آنچه را که تعهد کرده بودند، آورده اند ولی هنوز نیازهای ما تامین نشده است.

او در ادامه اعلام کرد: اگرچه مشکلات زاینده رود، آلودگی هوا و موارد دیگر برای اصفهان مطرح می شود، اما باید بدانیم که کمبود فضای بیمارستان های تخصصی برای درمان بیماران، مشکل اساسی ما در اصفهان هست. بر این اساس، اگر هر نفر در حد بضاعت خود به این موضوع کمک کند، بزودی این مشکل اجتماعی ما حل خواهد شد.

عضو هیات مدیره خیریه سلام، اظهار کرد: هیچ بیمار نیازمندی نیست که مشکل او در بیماستان حل نشود اما مشکل بزرگ ما اتباع بیگانه و مخصوصا افغانستانی هستند که البته از خدمات رایگان نیز بهره مند می شوند.

در ادامه، دکتر مهرداد معمارزاده مدیرعامل خیریه سلام با قدردانی از نقش مردم اصفهان در احداث بیمارستان ها و مراکز درمانی، گفت: تمام بیمارستان های اصففهان به جز الزهرا، توسط مردم و خیران ساخته شده است.

او با یادی از مرحوم سخاوت که 40سال قبل زمین بیمارستان کودکان امام حسین(ع) را هدیه کرد، از روحانی شهیر مرحوم کمال فقیه ایمانی نیز نام برد که با دوراندیشی خود در احداث بیمارستان های سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) و بیمارستان کودکان امام حسین برای اصفهان تلاش های فراوانی کرد و همینطور آقای منصوری که با حمایت های خود، گام بزرگی برای ساخت بیمارستان و درمان بیماران برداشت.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین با اشاره به پیشرفت 85درصدی بیمارستان در ساختمانی با 5طبقه و 270 تخت، مشکلات تورم و مسائل سیاسی اجتماعی کشور را باعث کندی روند تکمیل و توسعه بیمارستان عنوان کرد.

او افزود: یک سوم از 200هزار بیمار بستری شده، از استان های دیگر هستند و ما می توانیم به مدد توریسم سلامت در داخل و سپس از خارج کشور، برای شهر اصفهان ایجاد اشتغال و درآمد نماییم.

دکتر معمارزاده در بخش دیگری از سخنان خود، از جراحی 24 بیمار مبتلا به ناهنجاری ادراری با حضور پروفسور علم از امریکا و مدیگر متخصصاتن داخلی و خارجی خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه در بخش درمان شکاف لب و کام به خودکفایی رسیده ایم که این حاصل 27سفر پروفسور سامرلد به اصفهان و همت خیران برای آموزش متخصصان ایرانی و درمان این بیماران است.

در این همایش، به رسم تقدیر از خانواده های منصوری سخاوت و بیت آیت الله مرحوم فقیه ایمانی، از طرف اتاق بازرگانی اصفهان قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است، در همایش تیکاف8، کارشناس ارشد رسانه در زمینه اصول مذاکره و فن بیان سخنرانی کرد. همچنین، دکتر علیرضا آزمندیان بنیانگزار تکنولوژی تفکر و برترین سخنران ایران به موضوع نقش ارتباطات بعنوان کلید موفقیت در کارو زندگی افراد پرداخت.