پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 2 آذر 1403, 20 جمادی‌الاول 1446, Friday 22 November 2024
کد خبر: 11084
منتشر شده در پنج شنبه, 26 دی 1398 08:43
تعداد دیدگاه: 0
بازیگران بازار گردشگری سلامت هم‌مسیر شدند

بازیگران بازار گردشگری سلامت با دعوت از بخش‌های خصوصی و استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه بعد از سال‌ها اختلافات گسترده به میزبانی اتاق بازرگانی ایران گردهم آمدند و برای دستیابی به یک فهم مشترک هم‌مسیر شدند. این بازیگران به منظور گسترش سهم بازار گردشگری سلامت از مجموع بازار گردشگری در جهت جذب توریست‌های درمانی از کشورهای منطقه به ارائه یک برنامه جهشی در حوزه گردشگری سلامتی با همکاری مشترک تمامی بازیگران و بخش خصوصی فعال در این حوزه اقدام کرده‌اند. به گزارش اقتصادبازار به نقل از «دنیای اقتصاد» با ابتکار بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی تمامی اجزا و عناصر حوزه گردشگری سلامت گردهم آمدند تا با تشکیل ۴ کمیته و شناخت کامل از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این عناصر به‌منظور دستیابی به توسعه و رونق گردشگری سلامت کشور و رسیدن به فهم مشترک در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 
برنامه جهشی برای توریست‌ درمانی

 این بازیگران با ایجاد چهار کمیته و ایجاد تفاهم‌نامه بین تمامی بازیگران و ذی‌نفعان این حوزه قصد افزایش سهم درآمدی گردشگری سلامت از ۱۰ درصد کل درآمد گردشگری به ۵ برابر این مقدار را دارد. سهم درآمد گردشگری سلامت طی یک سال اخیر حدود یک میلیارد دلار بوده است که با همکاری مشترک تمامی فعالان این حوزه این میزان را به ۵ میلیارد دلار  خواهد رساند. کمیته راهبردی گردشگری سلامت با ایجاد یک برنامه منسجم و بلندمدت اقدام به شناخت بازارهای هدف، اعتباربخشی بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌ها، برندسازی ملی و بین‌المللی، معرفی آن به بخش‌های خصوصی در جهت بازاریابی و تبلیغات و اطلاع رسانی می‌کند. با توجه به اینکه ایران در حوزه گردشگری سلامت از مزیت‌های بسیاری همچون شرایط اقلیمی متفاوت، هزینه‌های پایین، نیروی متخصص بسیار و تنوع جاذبه‌های گردشگری سلامت برخوردار است به اقدامات گسترده‌ای همچون صدور مجوز به بخش‌های خصوصی در جهت فعالیت در حوزه گردشگری سلامت به منظور مارکتینگ و بازاریابی حوزه گردشگری سلامت در منطقه، تعیین تعرفه خدمات پزشکی به گردشگران سلامت (IPD)، ارتقای اعتباربخشی کشور با همکاری‌ کشورهایی چون کانادا (ACI) دست یافته است. این بازیگران همچنین ۳ کمیته دیگر همچون کمیته برندینگ و مارکتینگ جهت بازاریابی و اعتبار جهانی برای گردشگران سلامت جهان از طریق تبلیغات، کمیته برنامه‌ریزی استانداردسازی به منظور ارائه خدمات استراتژی استاندارد و کمیته فعالیت استارت‌آپ‌ها به‌منظور بهره‌گیری از آنها در جهت جذب گردشگران تشکیل خواهند داد که با ایجاد یک تفاهم‌نامه مشترک بین تمامی کمیته‌ها و بازیگران و فعالان این حوزه  به همکاری مشترک جهت توسعه و رونق گردشگری سلامت کشور دست یابند. این کمیته‌ها با ایجاد یک پلتفرم و برنامه استراتژیک و استفاده از بانک اطلاعاتی در جهت شفاف‌سازی در ارائه پکیج‌های گردشگری سلامت و میزان هزینه‌های آن به اطلاع‌رسانی و معرفی این بازار به دیگر کشورها می‌پردازند  و آژانس‌ها و تورهای گردشگری را در ارائه پکیج‌های گردشگری سلامت همراه با دیگر حوزه‌های گردشگری همچون تفریحی، مذهبی و... در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و مسلمان ترغیب می‌کنند تا گردشگران سلامت علاوه بر برخورداری از خدمات درمانی کشور از دیگر بخش‌های گردشگری نیز بهره‌مند شوند.با توجه به پتانسیل و جاذبه‌های گردشگری سلامت و استعداد ۲۰درصدی این بازار گردشگری از طریق شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین هزینه‌های اندک و استفاده از متخصصان، بیمارستان‌های مجهز و هتل‌های مناسب می‌توان به نتایج مطلوب در حوزه گردشگری سلامت رسید و از طریق تبلیغات و بازاریابی با استفاده از پلتفرم، جاذبه‌های گردشگری سلامت کشور را به کشورهای منطقه همچون افغانستان، پاکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس معرفی کرد و در جهت جذب گردشگر اقدامات گسترده‌ای انجام داد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید