• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: دوشنبه 3 آذر 1404, 3 جمادی‌الثانی 1447, Monday 24 November 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 11528
منتشر شده در دوشنبه, 05 اسفند 1398 10:16
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
گردشگری سلامت تحریم را خنثی می کند؛

۹ بازدارنده حوزه گردشگری سلامت

توضیحات

هرچند ایران در حوزه درمانی از زیرساخت‌های لازم برخوردار است اما با ۹ بازدارنده اصلی در حوزه گردشگری سلامت مواجه است که منجر به فرصت‌سوزی در بازار جهانی توریسم درمانی و جذب گردشگران به کشور شده است.

براساس توصیه از الگوبرداری خارجی چند فعال بین‌المللی گردشگری سلامت در کشورهای مالزی و آلمان، گردشگری سلامت در ایران باتوجه به برخورداری از زیرساخت‌های لازم درمانی با همکاری تمامی نهادهای دولتی و خصوصی در حوزه روابط بین‌الملل، گردشگری و سلامت ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی جهان و دستیابی به توسعه پایدار در این حوزه گردشگری را دارد. همچنین درآمد بسیار بالای این حوزه و جذب گردشگران خارجی در جهت توریسم درمانی در رشد و رونق اقتصاد کشور تاثیرات گسترده‌ای خواهد گذاشت.

امیر ارسلان‌زاده، مدیر کل منطقه خاورمیانه و مدیر توسعه تجارت بین‌المللی سلامت و تندرستی مالزی با معرفی برند ملی و بین‌المللی مالزی با عنوان مای بیوتی (MY  BEAUTY) مهم‌ترین دلیل موفقیت مالزی در بازار توریسم درمانی جهان را در همکاری گسترده تمامی نهادهای دولتی و خصوصی در حوزه‌های سیاست خارجه، گردشگری و سلامت تعریف کرد. با الگوبرداری صحیح و ایجاد پلت‌فرم‌های موفق و استفاده از شیوه مدیریتی کشورهای موفقی همچون مالزی و ترکیه می‌توان در بازار توریسم سلامت در جهان در چهار محور به جایگاه ویژه‌ای دست یافت. با توجه به اینکه گردشگری عرضه محور است و نه تقاضا محور، در عرصه بین‌الملل باید به عرضه خدمات توریسم درمانی و معرفی و شناخت این ظرفیت در سطح جهانی به‌ویژه کشورهای همسایه پرداخت و سپس درصدد ایجاد این بازار برآمد. باتوجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی ایران و هم‌مرز بودن با بسیاری از کشورهایی که زیرساخت‌های لازم درمانی را ندارند ارائه پکیج‌های ارزان و با کیفیت بالا در این مناطق می‌تواند به جذب توریست با هدف چندمنظوره گردشگری به ایران تبدیل شود. همچنین ایجاد نمایندگی وزارت گردشگری به‌صورت مستقل می‌تواند از دیگر محورهای مدیریتی در جهت توسعه بازار توریسم درمانی در جهان باشد. حضور فعال در نمایشگاه‌های بین‌المللی و معرفی و بازاریابی و عرضه محصولات و پکیج‌های درمانی در این نمایشگاه‌ها چهارمین محور مدیریتی در جهت توسعه گردشگری سلامت ایران در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.

بیماران خارجی با چهار انگیزه شامل پزشک مورد اعتماد، قیمت مناسب درمان، رسیدگی پرسنل درمانی و فضای بیمارستانی به انتخاب مرکز و مقصد درمانی خود می‌پردازند. به‌رغم برخورداری ایران از زیرساخت‌های لازم درمانی و کیفیت خدمات درمانی و تیم پزشکی قوی، ۹ عامل بازدارنده در حوزه گردشگری سلامت مانع موفقیت ایران در استفاده از این پتانسیل در توسعه بازار گردشگری سلامت و جذب گسترده توریست شده است. کمبود مترجم مسلط در دسترس، عدم اطلاع‌رسانی کامل، سرعت پایین در مدت عمل، نبود سهولت دسترسی به مراکز درمانی، تاخیر در روند پذیرش بیماران خارجی، عدم پذیرش وجه نقد واحدهای پول خارجی، ضعف تبادلات الکترونیکی مالی بین‌المللی، عدم آموزش مناسب در جهت فراهم کردن بسترها و عدم هماهنگی بخش‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در حوزه گردشگری سلامت مهم‌ترین مشکلات و بازدارنده‌های این بازار در عرصه جهانی است. ایران با توجه به امتیازاتی همچون تاریخ و قدمت پزشکان ایران (ابوعلی سینا)، زیرساخت‌های درمانی، کیفیت خدمات درمان، تیم پزشکی متخصص و قوی با اعتباربخشی و ایجاد اعتماد در جامعه بین‌الملل می‌تواند در حوزه توریسم درمانی به توسعه پایدار دست یابد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

بازدید نخبگان دانشگاهی از پیشرفته‌ترین مرکز تله‌متری آب و فاضلاب کشور در اصفهان
هوشمندسازی و دیجیتالی شدن فرآیندها
«تری‌دی‌پانل»؛ انقلاب بی‌صدا در صنعت ساختمان ایران
«استفاده از بانک‌های اطلاعاتی برای شناسایی محکومین غایب و متواری»
برنامه ۱۴ مگاپروژه (۲) برای عبور ایمن از اوج بار تابستان ۱۴۰۵ اعلام شد
تولید سالانه حدود ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان اصفهان
صنعت ساختمان موتور محرکه اقتصاد و نیازمند تحول و پویایی است
ضرورت تشکیل خانه احزاب در استان های مختلف
پروژه عظیم« FRW» در پالایشگاه نفت سپاهان افتتاح شد
فراخوان شرکت در چهارمین «پرسش شادابی» ویژه دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان
علویجه در مسیر تحول؛ تفرجگاه چهارکوه به قطب اکوتوریسم کشور تبدیل می‌شود
افتتاح فاز نخست پروژه FRW پالایشگاه نفت سپاهان
بررسی راهکارهای توسعه صادرات در بخش تعاون
قابلیت کشت 200هکتار اراضی ملی در نتیجه طرح های کنترل سیلاب
آخرین آرزوی ممکن جوانان
وضعیت بحرانی موتور صنعتی اروپا
تناقض در بازار خودرو
وقتی مزیت پاشنه‌‌آشیل می‌شود
تدبیر برای عبور از بحران آب
بورس و دلار؛ بازی باخت-باخت
افشای اطلاعیه بسیار مهم نفت سپاهان بر روی سامانه کدال؛
فولاد مبارکه یکی از نقاط امیدآفرین صنعت کشور است
استاندار اصفهان، برگزیده ملی «جوانی جمعیت» شد
نظام بانکی باید شریک باشد، نه ناظر
۲.۵ میلیون راس دام در اصفهان علیه بیماری «تب برفکی» واکسینه شدند
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا