اقتصاد بازار: مدیرکل سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در حقیقت وظیفه اصلی دولت ها در بخش گردشگری، سیاست گذاری، هدایت و فراهم ساختن شرایط و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران و تسهیل در امر سرمایه گذاری است.
فریدون اللهیاری در جمع مدیران هواپیمایی فلای دبی در ایران، نقش دولت را در توسعه زیرساخت های گردشگری مهم دانست و اظهار داشت: بخش خصوصی درحوزه گردشگری میتواند به عنوان بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عمل کند، چرا که بخش دولتی نیز به هیچ عنوان توانایی پرداخت هزینه های این صنعت را ندارد. از سوی دیگر این بخش خصوصی است که میتواند با نفوذ و تبلیغات، توریسم را به کشور وارد کند و با ارتباط های خود پای سرمایه گذاران خارجی را به این عرصه باز کند. از این رو دولت ها نباید بخش خصوصی را رقیب خود بدانند.
وی با تاکید بر اینکه آژانس های هواپیمایی باید خلاقیت به خرج بدهند تصریح کرد: در حقیقت وظیفه اصلی دولت ها در بخش گردشگری، سیاست گذاری، هدایت وفراهم ساختن شرایط و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران و تسهیل در امر سرمایه گذاری است.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: بیشک وظیفه اصلی دولتها در زمینه گردشگری سیاستگذاری و تسهیل شرایط ورود گردشگر و سرمایه گذاری است.
اللهیاری ادامه داد: متاسفانه با وجود مشکلاتی که در سال های اخیر برای دولت ایجاد شد، فقدان حمایت دولت را از بخش خصوصی داشته ایم و امسال سخت ترین سال های مالی دولت بوده است.
وی با اشاره به فعالیت آژانس هواپیمایی فلای دبی در ایران نیز، گفت: این آژانس هواپیمایی به 9 شهر ایران سفر می کند و امیدواریم این موضوع افزایش یابد.
آسان سفرکردن، هدف و سیاست ماست
مدیر هواپیمایی فلای دبی در ایران در این نشست با اشاره به اینکه به فاصله سال های 2009 تا 2015، به 100 مقصد پروازی رسیده ایم و به این صورت در ایران نیز بزرگترین ایرلاین از نظر تعداد و شهرهایی که پرواز می کنیم هستیم، اظهار داشت: اکنون در شهرهایی همچون تهران، اصفهان، بندرعباس، تبریز، همدان، شیراز، لار، اهواز، مشهد و تبریز این پروازها را داریم.
حمید قدیمی افزود: اکنون 31 پرواز هفتگی داریم و پروازهای اصفهان با سه پرواز از اسفندماه شروع شده و با روند رو به رشد تعداد مسافران در مرداد ماه تقریبا به رکورد 2700 مسافر رسیده ایم.
به گفته قدمی اکنون 50 هواپیمای عملیاتی داریم و سال گذشته نیز یک سفارش برای 110 هواپیما داشتیم که تحویل خواهیم گرفت و به یکی از بزرگترین ایرلاین های منطقه تبدیل خواهیم شد.
وی تاکید کرد: سیاست ما آسان کردن سفر است و فلای دبی با مدل های کم هزینه تاسیس اما بهینه سازی شده و با توجه به شرایط خاورمیانه اکنون روی پروازها بار مجانی تا 30 کیلو داریم.
مدیر هواپیمایی فلای دبی در ایران مهمترین مزیت رقابتی هواپیمای فلای دبی را ناوگانی جوان با میانگین عمر زیر سه سال دانست و تصریح کرد: از آنجایی که امنیت یکی از مهترین مولفه های پروازها است، توانستیم محبوبیت این پروازها را از این نظر ارتقا دهیم.وی با تاکید بر اینکه هر چه سفرها تسهیل شود تعداد توریست بیشتری به ایران وارد شده و شاهد ارزآوری بیشتری خواهیم بود، گفت: از مهمترین شهرهای دنیا مردم می توانند از طریق این هواپیما به دبی آمده و از آنجا نیز به طور مستقیم به شهرهای ایران و از جمله اصفهان وارد شوند این در حالیست که پیش از این سفرها به این شکل نبود و این سفرها بسیار سخت با پرواز به چند کشور و شهر صورت می گرفت.
قدمی اضافه کرد: به طور متوسط از اسفندماه تاکنون 5 تا 10 درصد افزایش مسافر داشتیم.
وی در ادامه با تاکید براینکه هواپیمایی فلای دبی تمام استانداردهایی که سازمان هواپیمایی جهانی دارد را با قدرت دنبال می کند و امنیت پروازی که دارد قابل قیاس با ایرلاین های دیگر نیست، گفت: برنامه آتی ما این است که در اصفهان دفتر خودمان را داشته باشیم تا مردم با تسهیلات بیشتری بتوانند از خدمات این ایرلاین استفاده کنند.
مدیر هواپیمایی فلای دبی در ایران گفت: ما اکنون بیش از 90 مقصد بین المللی را در اروپا، آسیا و آفریقا تحت پوشش قرار داده ایم و امیدواریم این روند رو به رشد همچنان ادامه یابد.