اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: با توجه به بخشنامه ابلاغی رئیس کل بانک مرکزی، بانک ها موظفند 10 درصد از منابع اعتباری خود را در اختیار بسته حمایتی دولت قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازارا، رسول زرگرپور در پانزدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: در این بخشنامه با اشاره به اهمیت بسته حمایتی دولت در رفع مشکل واحدهای تولیدی و نقش آن در خروج از رکود و رونق اقتصادی، بانک ها موظف به انجام این کار شده اند.
وی افزود:با توجه به گزارش ارائه شده تا پایان سال 94 در باره میزان منابع بانکی استان و سهم 10 هزار میلیارد ریالی اصفهان، محدودیتی برای اعطای تسهیلات وجود ندارد.
زرگرپور خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات اجرای این طرح در تثبیت و ایجاد اشتغال جدید و کمک به خارج شدن از شرایط موجود، مسئولان باید تلاش کنند این کار در زمانبندی اعلام شده پیش رود.
وی با اشاره به طرح های کشاورزی در بسته حمایتی دولت گفت: در زمینه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت طرح های کشاورزی تاکنون 68 پرونده در جهاد کشاورزی بررسی شده که 64 پرونده مورد تایید قرار گرفته و برای آنها 330 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است که 326 تثبیت اشتغال و 196 اشتغال جدید را به همراه خواهد داشت.
استاندار اصفهان افزود: در مجموع در خصوص بسته حمایتی دولت تاکنون یکهزارو 128 مورد در سامانه بهین یاب ثبت شده است.
زرگرپور اضافه کرد: برای این تعداد پرونده یکهزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است که در صورت تأیید نهایی پرداخت خواهد شد.
وی گفت: با اعطای این تسهیلات به واحدهای که تاکنون مورد تایید قرار گرفته اند سه هزار و 500 اشتغال تثبیت و دو هزار و 32 اشتغال جدید نیز ایجاد خواهد شد.
وی گفت: از ابتدای تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان تاکنون 203 جلسه برگزار و در آنها یکهزار و 48 پرونده مطرح شده و از این تعداد 796 پرونده به تصویب رسیده است.
زرگرپور افزود: آمار نشان می دهد که نزدیک به 60 درصد این مصوبات اجرایی شده که با توجه به محدودیت سیستم بانکی آمار قابل قبولی است و 40 درصد باقی مانده نیز در حال اجراست.