اقتصاد بازار: نمایندگی رسمی رنو در ایران با رونمایی از خودرو رنو سیمبل در مجموعه اصفهان سیتی‌سنتر، این خودروی لوکس را برای اولین بار معرفی کرد.
رنو سیمبل با ضمانت پنج‌ ساله یا 150 هزار کیلومتری و با امکاناتی همچون سیستم تهویه خودکار، کامپیوتر سفری، سیستم ترمز ضد قفل، کروز کنترل و محدودکننده سرعت در هفت رنگ متفاوت راهی بازار خودرو کشور شد.
مدیرمسئول نمایندگی رنو در اصفهان در این مراسم، گفت: پس از رفع تحریم صنعت خودرو، شرکت رنو جدیدترین محصول خود با نام رنو سیمبل را راهی بازار ایران کرد. این خودرو نسل جدیدی از خودرو لوگان یا ال 90 اما با تغییرات کاملاً اساسی است.
اصغر تیموری با تأکید بر این‌که رنو سیمبل نسبت به کیفیت و امکاناتی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: تاکنون مردم از محصولات رنو راضی بوده‌اند و مطمئناً این محصول جدید که قیمتی 77 میلیون تومانی دارد سهم عمده‌ای از بازار خواهد داشت.
وی با بیان اینکه محصولات شرکت رنو عموماً برای قشر متوسط جامعه ایران طراحی و تولید می‌شوند، افزود: اغلب برندهای وارداتی، اقشار مرفه جامعه را هدف قرار داده اما شرکت رنو با کیفیت‌های جهانی به تدریج به سمت قیمت‌های مناسب گام برمی‌دارد؛ در حال حاضر نیز گران‌ترین خودرو رنو در ایران حدود 160 میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه همه قطعات رنو در دسترس هستند و مردم از این لحاظ هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت، افزود: خودروهای رنو به خصوص مدل سیمبل از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در آینده نیز سه مدل هیبریدی جدید وارد بازار ایران خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم، تصریح کرد: اگر از دید کیفی نگاه کنیم ورود خودروهای خارجی به کشور خوب است و باعث ایجاد رقابت می‌شود و خودروسازان داخلی می‌توانند از این فرصت برای ارتقای کیفیت محصولاتشان استفاده کنند.
رسول جهانگیری ادامه داد: اگر بخواهیم از بعد ناسیونالیستی نگاه کنیم، ورود خودرو خارجی به صلاح نیست اما به لحاظ منطقی، ورود خودرو باکیفیت خارجی یعنی احترام گذاشتن به مصرف‌کننده و در نهایت این موضوع موجب ارتقای کیفیت خودروهای داخلی می‌شود.