مدیران عامل وقت این شرکت و شرکت های زیرمجموعه تخصص های لازم در این صنعت داشته و آن را به خوبی می شناختند و برای رشد این صنعت تلاش بسیاری کرده‌اند. اخیرا نیز دکتر طیب نیا، مدیرعامل جدید فولاد مبارکه به عنوان یک مدیر انقلابی  و کاربلد  در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» با وجود حواشی های مختلف با موفقیت سپری کرده است. این امر نشان دهنده این است که با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم ها، اگر مدیری کاربلد و آشنا با به روزترین مسائل تولید، صادرات و روحیه جهادی انتخاب شود، صنعت پیشرفت خواهد کرد.

طیب نیا و مدیران زیر مجموعه فولاد مبارکه مانند فولاد سنگان، فولاد هرمزگان و... راه موفقیت را طی کرده و افتتاح 4 پروژه فولادی از جمله عملیات احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان، واحد دوم تولید گازهای صنعتی، مخازن ذخیره آهن اسفنجی و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز در استان هرمزگان نشان می دهد که مدیران پرتلاش فولاد مبارکه و شرکت های زیرمجموعه توانسته‌اند به اهداف این صنعت جامع عمل بپوشانند. خوشبختانه کارکنان و کارگران از این شرکت ها نیز راضی بوده‌اند. زیرا فولاد مبارکه و شرکت های زیر مجموعه توانسته‌اند علاوه بر کسب رکودهای پی در پی، رفاه آنها را نیز تامین کنند.

این امر باعث ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت شده و چرخ صنعت را می چرخاند. تمامی این عوامل نشان می دهد شرکت فولاد مبارکه و شرکت های زیرمجموعه در مسیر درستی قرار گرفته اند. بنابراین مسئولان ذیربط باید برای رشد این صنعت مشکلات پیش رو مانند تامین انرژی را برطرف کنند. خوشبختانه با تصمیم فولاد مبارکه قرار است نیروگاه برقی نیز تاسیس شود. این امر باعث تولید و سود بیشتر و رضایتمندی سهامدارن و کارگران می شود و همچنین قیمت‌ها در بازار نیز متعادل تر خواهد شد.

مرتضی بلوکی، کارشناس رسانه