مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با ذکر این نکته که شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیش از یک میلیون و ششصدو پنجاه هزار مشترک در پهنه 91000 کیلومتر مربع، جزو سه شرکت بزرگ کشور محسوب می شود، سخن خود را آغاز نمود.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان، وی در ادامه به موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف برق و طرح های همکاری صنایع و تشویقی کشاورزان پرداخت و ضمن تشکر از صبر و اهتمام اینگونه مشترکین، اعلام نمود که ان شاالله در پیک فصل امسال هیچگونه خاموشی در سطح استان نخواهیم داشت.

مهندس مرادی با اشاره به رشد مصرف 8.37 درصدی در هفته گذشته در کشور، در خصوص پویش "با انرژی" و "21*15" توضیحات مبسوطی ارائه نمود و از مردم استان خواست تا ضمن مشارکت در این پویش و مصرف بهینه برق، از جوایز بسیار ارزنده ای همچون خودرو با کیفیت داخلی و هزاران جایزه دیگر بهره مند شوند. وی در ادامه به موضوعاتی همچون راهکارهای مدیریت مصرف برق، توسعه انرژی های تجدید پذیر و... پرداخت.

محمد مرادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدا خدمت آیت الله رئیسی و همراهان، عملکرد شرکت در دوران ریاست جمهور شهید را عملکردی درخشان ذکر کرد و گفت: در این مدت، با هزینه 8517 میلیارد ریال، 3407 کیلوومتر شبکه سیمی به خود نگهدار تبدیل شد، بالغ بر 500 طرح تقویت و نصب پست هوایی در قالب رفع ضعف ولتاژ در سطح 23 شهرستان استان اصفهان با اعتبار 3000 میلیارد ریال انجام شد و زیرساخت های نیروگاه های تولید پراکنده با ظرفیت 35 مگاوات و با اعتباری بالغ بر 350 ملیارد ریال انجام پذیرفت. همچنین توسعه و بهینه سازی بیش از 600 روستا با هزینه ای بالغ بر 1970 میلیارد ریال و ایجاد زیر ساخت ها و ظرفیت سازی به منظور برقرسانی به 1653 مشترک صنعتی در شهرک های صنعتی صورت پذیرفت.

وی با اشاره به برقرسانی به روستای هیران، گفت: این روستای صعب العبور  با اعتبار 65 میلیارد ریال برقدار گردید. از دیگر اقداماتی که به آن پرداخته شد، موضوع تعمیرات در بخش های سرمایه ای، جاری و روشنایی معابر بود.

مهندس مرادی در این خصوص اعلام کرد: 13000 مقره و پایه مقره، 1500 تعویض کات اوت، 700 مورد تعویض برقگیر، 4500 مورد ریگلاژ شبکه و دیگر مواردی از این دست در دوران رئیس جمهور شهد انجام پذیرفت. تعویض پایه فرسوده به تعداد 43600 مورد با اعتباری بالغ بر 3500 میلیارد ریال از دیگر موضوعات مهمی بود که مهندس مرادی به آن اشاره نمود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در ادامه به پروژه های قابل افتتاح در سال 1403 پرداخت و گفت: برق رسانی به 1140 واحد مسکونی در قالب مسکن ملی در سطح استان و بهینه سازی شبکه های فرسوده روستایی در 200 روستا، تبدیل نزدیک به 1000 کیلوومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، فیدرگیری از پست های فوق توزیع جدیدالاحداث و کنترل پذیر نمودن تابلوهای دیماندی با مجموع اعتبار 4455 میلیارد ریال آماده افتتاح می شود.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه های قدم های بلندی در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید با مشارکت مردم برداشته خواهد شد.