به گزارش نوسان آنلاین، حسن فایضی با اشاره به حساسیت ویژه گروه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی شهر اصفهان به مقوله انتخاب استاندار اضافه کرد: برخی می گویند استاندار اصفهان باید چهره ملی ودر حد وزیر باشد، اما قبل از هر چیز یک استاندار باید یک مدیر توانمند و برخوردار از دانش روز و تجربه باشد تا بتواند کارآمدی خود را نشان دهد و اگر این شاخص‌ها را نداشته باشد، نمی‌تواند مدیر خوبی باشد ولو اینکه این استاندار چهره ملّی باشد .
این دانش آموخته دکترای تخصصی منابع انسانی که سابقه اجرایی 27 ساله در سطوح مختلف وزارت کشور اعم از عملیاتی و میانی دارد، اضافه کرد: اصفهان در سال‌های اخیر استاندارهای زیادی به خود دیده است، افرادی که مسئولیت‌های ملّی نیز داشته اما متاسفانه نتوانسته ‌اند، مشکل کلان استان اصفهان را حل کنند، علت آن نیز در ضعف مدیریت این افراد بوده که ریشه در مدیریت سنّتی و دوری آنها از دانش روز این حوزه بوده است .
این استاد دانشگاه افزود: زاینده‌رود مایه حیات اصفهان است، اگر زاینده‌رود جاری نباشد یعنی اصفهانی وجود ندارد و این دغدغه مردم و مسئولین کشور است، هرچند در این راستا کارهایی شده ولی کافی نبوده است، لذا حل مشکل زاینده‌رود، عزم ملّی می‌خواهد و اولین راه‌حل آن هم استقرار نظام مدیریت واحد آب در حوزه زاینده‌رود است.
وی تصریح کرد: زمانی که از وفاق ملی صحبت می‌کنیم، این وفاق با در کنار قرار گرفتن جسم فیزیکی افراد سیاسی از گروه‌های مختلف شکل نمی‌گیرد، بلکه ایجاد وفاق با نگاه ملّی متبلور می‌شود و برای حصول آن باید افراد توسعه‌مدار در این پروسه جای گیرند.
وی با بیان اینکه استاندار آینده اصفهان باید دارای برنامه، صادق، پاک‌دست،مردمدار ، توانمند و دارای توان اجماع‌سازی در جامعه مدنی، تشکل‌ها، احزاب، انجمن‌ها، شوراها ،ائمه جمعه ،نمایندگان مردم در مجلس و ارتباط با مرکز جهت تسهیل امور باشد، گفت: استاندار اصفهان باید برآمده از مردم باشد، نه از جریان و باند سیاسی خاص؛ چرا که اصفهان شرایط حساسی دارد.
وی تاکید کرد: نگاه مدیریت کلان استان اصفهان باید همسو با دلسوزان عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی باشد و با برنامه‌محوری و آینده‌نگری این جایگاه را مدیریت کند؛ چرا که ما نسبت به آینده این استان مسئولیت داریم.