اقتصادبازار: معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه نوسازی بافت فرسوده همت آباد به عنوان الگویی در این زمینه گفت: بیش از ۳۵ درصد زمین بافت فرسوده این منطقه به تملك شهرداری درآمده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدجمال الدین صمصام شریعت، بحث مسكن اجتماعی را یكی از شیوه های مشاركت دانست و گفت: با تشكیل شركت تعاونی در بافت فرسوده و مشاركت ساكنان این بافت در طرح و با مساعدت شهرداری و حمایت اداره كل راه و شهرسازی، و تولی گری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان بحث تجمیع و احداث پروژه های مسكونی در این بافت تحقق می یابد.
وی عنوان كرد: وزارت راه و شهرسازی نیز به مالكان پلاك هایی كه در بافت فرسوده هستند، تسهیلات و ودیعه پرداخت می كند تا به مدت لازم خانه خود را ترك و با ودیعه مربوطه، محلی را به طور موقت رهن كنند و زمانی كه این واحدهای مسكونی با كیفیت ساخته شد، به واحد خودشان مراجعه كنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان یك نمونه از مشاركت در مسكن اجتماعی را طرح نوسازی بافت فرسوده محله همت آباد ذكر كرد و افزود : شركت تعاونی در محله همت آباد برای مشاركت شهروندان در نوسازی بافت فرسوده تشكیل شده است و به زودی این پروژه اجرا می شود.
وی با تاكید بر پروژه نوسازی بافت فرسوده همت آباد به عنوان الگویی در نوسازی بافت فرسوده گفت : بیش از ۳۵ درصد زمین بافت فرسوده این منطقه به تملك شهرداری درآمده و بقیه متعلق به مالكانی است كه در این محدوده سكونت دارند.
به گفته صمصام شریعت، ۶۵ درصد شهروندان ساكن در این طرح به عضویت شركت تعاونی درآمده اند. وی با بیان اینكه بافت فرسوده همت آباد ۶۷ هكتار است وطرح نوسازی آن در گام اول در یك بلوك ۲ هكتاری اجرا می شود، عنوان كرد : طرح این پروژه اكنون در حال طراحی است و این طرح پس از عملیاتی شدن می تواند به الگویی برای تشویق شهروندان به نوسازی بافت فرسوده تبدیل شود.