اقتصاد بازار: مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: قرار است بازسازی خطوط اصلی و نیمه اصلی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان با استفاده از تکنولوژی آلمانی و همکاری کشور چین با روش سرمایه گذاری فاینانس خارجی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، هاشم امینی با حضور در نمایشگاه IFAT که یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت آب و فاضلاب در دنیا است در جمع کارشناسان این صنعت در شهر مونیخ به معرفی و گستردگی خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پرداخت و بیان داشت: خدمات شرکت در 93 شهر استان انجام می شود که در وسعت 77000 کیلومتر مربع است و بیش از چهار میلیون نفر جمعیت را دربر دارد.
وی همچنین در این نمایشگاه به تأسیسات و تجهیزات صنعت آب و فاضلاب اصفهان اشاره کرد و گفت: فرایند تصفیه در تصفیه خانه آب و تأسیسات و تجهیزات به کار رفته در این تصفیه خانه مطابق با تکنولوژی روز دنیاست و نیز تصفیه خانه فاضلاب شمال، جنوب و شرق مجهز به تکنولوژی نوین هستند همچنین چگونگی مهار حوادث در حوزه بهره برداری آبفا استان اصفهان با بهره گیری از نیروی های با تجربه و متخصص صورت می گیرد .
امینی به فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت آبفا در اصفهان اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش های مختلف سرمایه گذاری اعم از بیع متقابل، فاینانس خارجی، فاینانس داخلی، BOT و BOO و تبصره 3 این شرکت توانست پروژه های مختلفی در اقصی نقاط استان اصفهان اجرا کند.
وی به پروژه هایی که با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شد اشاره کرد و گفت: افزایش بهره وری، تسریع در تکمیل پروژه، کاهش هزینه های جاری از جمله مزیت مشارکت با بخش خصوصی است به طوریکه در چندسال اخیر اجرای تأسیسات فاضلاب در شهرستان های مختلف اصفهان با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به همکاری کارشناسان خارجی با شرکت آبفا اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد بازسازی خطوط اصلی و نیمه اصلی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اصفهان با استفاده از تکنولوژی آلمانی و همکاری کشور چین با روش سرمایه گذاری فاینانس خارجی انجام شود.
امینی همچنین به همکاری کارشناسان آلمانی با صنعت آبفا اصفهان پرداخت و گفت: به رغم اینکه اخیراً کارشناسانی از کشور ژاپن از تأسیسات آبفا اصفهان بازدید کردند موافقت ضمنی جهت همکاری انجام شده اما در سال های گذشته از تکنولوژی و دانش کشور آلمان در تأسیسات آبفا اصفهان استفاده شد که نمونه بارز آن استفاده از تکنولوژی و دانش کشور آلمان در تأسیسات فاضلاب شمال و جنوب اصفهان است و انتظار می رود با حضور کارشناسان مختلف از سراسر دنیا فرصت های همکاری دوجانبه میان صنعت آبفا اصفهان و دنیا بیش ازپیش فراهم شود.