اقتصاد بازار: رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان از افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ خرما در ماه رمضان به دلیل تقاضای بالای آن خبر داد.
ناصر اطرج در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار، با اشاره به اینکه نرخ خرما در ماه رمضان به دلیل افزایش تقاضا، بالا می رود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور تولید خرما نو نداشته و رطب های موجود در بازار، مربوط به سال گذشته بوده، شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم.
وی به قیمت عمده فروشی انواع خرما در اصفهان، اشاره کرد و افزود: خرما زرد سطلی بین چهار تا سه هزار تومان، رطب مضافتی مشکی با نرخ 9 هزار تومان به پایین و خرمای خشتی حدود چهار هزار تومان در میدان میوه و تره بار اصفهان فروخته می شود.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان همچنین با اشاره به اینکه در ماه رمضان قیمت صیفی جات اندکی افزایش می یابد، بیان داشت: طی چند روز نخست ماه رمضان قیمت صیفی جات نسبت به قبل از این ماه حدود 10 درصد افزایش یافت اما اکنون کاهش نرخ این محصولات ها همانند گذشته هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت خربزه آناناسی 1200 تومان، خربزه گرمساری و تخم گرمساری بین 1600 تا 800 تومان، خربزه مشهدی بین 1600 تا 800 تومان، خیار بوته ای نو بین 1000 تا 500 تومان، خیار بومی اصلاح شده بین 1200 تا 800 تومان، خیار گلخانه ای بین 1000 تا 400 تومان و هندوانه بین 1000 تا 400 تومان در میدان میوه و تره بار فروخته می شود.
اطرج افزود: علاوه بر این نرخ هر کیلو گیلاس آزادی بین سه تا پنج هزار تومان، گیلاس قاهری بین 6 تا چهار هزار تومان، زردآلو بین پنج تا 2 هزار تومان و هلو حدود پنج هزار تومان به پایین است.