اقتصاد بازار: مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان گفت: سازمان فاوا جهت مديريت بهتر 90 ساختمان در شهرداري اقدام به ايجاد مديريت پشتيباني شبکه و مرکز داده در اين سازمان کرده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار وحيد حيدريان با بیان اينکه 90 ساختمان متصل به شبکه شهرداري هستند، بيان داشت: كليه ساختمان هاي معاونت ها، سازمان ها و مناطق پانزده گانه شهرداري اصفهان جهت سرويس دهي مطلوب و ارائه بهتر خدمات به شهروندان نيازمند ارتباطات شبكه داخلي با يكديگر و نيز ارتباط با مركز داده شهرداري هستند که ارتباط 50 ساختمان از طريق شبکه فيبر اختصاصي شهرداري و مابقي به وسيله شبکه بيسيم برقرار شده است.
وی با اشاره به برخي تجهيزات مورد نياز اين شبکه، اضافه کرد: مناطق و ساختمان هاي مذکور هر كدام داراي اتاق سرور با تجهيزاتي شامل؛ سرورها، سوييچ ها، رك هاي ايستاده، سيستم برق اضطراري و ... هستند كه توسط کارشناسان انفورماتيك مناطق تحت كنترل بوده و در صورت بروز مشكل در ارتباط شبكه، اين سازمان بررسي و پيگيري لازم تا رفع مشکل را انجام مي دهد.
وي با اشاره به 2500 کاربر فعال و 5 هزار نود شبکه موجود در مجموعه شهرداري اصفهان، خاطر نشان کرد: پشتيباني شبکه داخلي شهرداري از مهمترين فعاليت هاي اين سازمان بوده که جهت خدمت رساني سريع و برخط به شهروندان مورد نياز است، چرا که هر گونه قطعي ارتباط در اين شبکه مي تواند خدمت رساني به شهروندان را با مشکل مواجه نمايد.
مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان از مانيتورينگ 24 ساعته اين شبکه، خبر داد و گفت: لازمه فعال نگاه داشتن شبکه شهرداري، مانيتورينگ 24 ساعته اين شبکه است تا بلافاصله پس از وقوع مشکل نسبت به رفع خرابي اقدام گردد، همچنین اين سازمان تمهيداتي جهت جلوگيري از بروز اختلال در شبکه شهرداري در پيش گرفته و در بسيار موارد قبل از قطعي شبکه نسبت به رفع مشکل آن اقدام مي شود.