دکتر مهدی محمدی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور در نشست خبری جشنواره دستاوردها و توانمندی های دانشجویان دانشگاه پیام نور که به میزبانی دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار گردید، ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از برگزاری جشنواره سه گانه رویش، حرکت و نشریات دانشجویان دانشگاه پیام نور در روزهای 28، 29 و 30 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان خبر داد و گفت: خاستگاه این جشنواره سه فرآیند حرکتی عظیم است؛ خاستگاه رویش، به فعالیتهای فرهنگی معطوف است، خاستگاه حرکت به انجمن های علمی و خاستگاه نشریات به نشریات دانشجویی اشاره دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، او گفت: نگاه ما این است که دانشجو شغلش در دوره دانشجویی مشخص شود و به سمت اشتغال برود تا موضوع ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت حل شود، بر این اساس با سازمان فنی و حرفه ای توافق کردیم که مشاوران مراکز مهارت آموزی در مرکز ما حضور پیدا کنند تا با کمک آنان دانشجویان ما شغل های نو ظهور را کلید بزنند و دانشجویان الفبای کسب و کار را یاد بگیرند.

محمدی با اشاره به اینکه در کانون های فرهنگی کارهای نوظهوری را ایجاد می‌کنند، تشریح کرد: ما بر آن هستیم تا با نام دانشگاه پیام نور افراد به ایجاد مشاغل بپردازند تا اگر کسی در این مسیر با شکست مواجه شد هزینه بسیار اندکی را متحمل شود و به راحتی بتواند کسب تجربه و مهارت کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور ادامه داد: با تأمین هدایای تبلیغاتی از دستاورد دانشجویان پیام نور بر آن هستیم به این افراد هویت بدهیم و بقیه مراکز نیز بتوانند از محصولات این عزیزان استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه در نشریات، قلم به دست شدن و توانمند شدن مهم است، عنوان کرد: ۸۴۳ اثر در این حوزه به جشنواره ارائه شد که ۴۳ اثر در ۲۱ محور برگزیده شدند.
وی با بیان اینکه در جشنواره رویش ۶۹ محور وجود دارد، افزود: در این جشنواره ۲ هزار و ۱۶۹ اثر ارائه شده که ۱۰۲ اثر برگزیده شده است. همچنین، محورهای جشنواره رویش، حوزه ادبی، هنری، اجتماعی، دینی، فرهنگ و اندیشه و دستاوردهای فردی است.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه در جشنواره حرکت ۱۶ محور و ۵۶۲ اثر معرفی شده است اعلام کرد: در این جشنواره در محورهای فعالیت خلاقانه، فعالیت دیجیتال، اختراع و دانشگاه برتر، ۳۶ اثر برگزیده شدند.

او در ادامه توضیح داد: سعی کرده‌ایم که رقابت سالم و عادلانه‌ای را در هر ۳ جشنواره داشته باشیم و در بخش نشریات مبلغی را به هر نشریه دادیم تا انگیزه و قوت بگیرند و کانون‌های فرهنگی برگزیده را حمایت مالی کردیم.

او با اذعان به این مهم که دانشگاه پیام نور در مباحث فرهنگی سرآمد بوده است، یادآور شد: در مسابقات مختلف، دانشگاهیان دانشگاه پیام نور موفق به کسب مدال های افتخار و قهرمانی شده اند. چنانچه، آقای دکتر مجید اخشابی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور با تیمی در حال استعداد یابی نیروهای پیام نور هستند تا در تدوین کتب صوتی مثل گلستان سعدی و... محتواهایی را برای رادیو تهیه نمایند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در پایان با بیان اینکه در موضوع کارآفرینی و مهارت کسب و کار طرح هایی را در حال اجرا داریم، عنوان کرد: در این طرح ها دانشجویان در حال تحصیل به آموختن فنون کسب و کار مشغول شده اند تا بعد از فارغ التحصيلي دغدغه عدم تجربه ی کاری را نداشته باشد.