با حضور مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استانداری، مدیرعامل آبفا و مدیران مناطق آبفا، مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب و تانکرهای آبرسانی در آبفای استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش اقتصاد بازار، مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری این مانور بزرگ در استان اصفهان گفت: همه ساله در آستانه فصل گرم سال به منظور مقابله با بحران کم آبی و ترویج فرهنگ مصرف درست آب، مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب برگزار می شود و امسال نیز با هدف تامین و توزیع پایدار آب شرب و گذر از تابستان این مانور اجرا شد .

حسین اکبریان افزود: در این مانور نزدیک به 300 نفر از مروجین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ملبس به کلاه، کاور و کارت شناسایی عکس دار، بر اساس دستورالعمل اجرایی، در سطح معابر شهری و روستایی گشت زنی کرده و نسبت به مواردی همچون «نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه»، « شست و شوی معابر»، «نشت کولر»، «آبیاری فضای سبز با آب شرب»، «پرسازی استخر»، «انشعابات غیر مجاز»، «شست و شوی خودرو»، «شست و شوی فرش» و به طور کلی هرگونه هدر رفت مشهود به مشترکین متخلف، پرمصرف تذکر می دهند.

وی بیان کرد: مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب همچنین با حضور در مکان های پرجمعیت و پر تردد نظیر ایستگاه های اتوبوس، ایستگاه های مترو، محیط های آموزشی، مساجد، مصلاهای نماز جمعه، پارک ها و فضاهای سبز نسبت به آموزش چهره به چهره اقدام کرده و با توزیع بروشورهای آموزشی، شهروندان را در شهر ها و روستاها با راهکارهای درست مصرف آب، بیش از گذشته آشنا می کنند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان از تولید بسته فرهنگی مختص هر منطقه خبر داد و اعلام کرد: بعضا مشاهده می شود در طول سال به مناسبت های مختلف در برخی از مناطق استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و فرهنگی مصرف آب بیش از حد متعارف است بنابراین تولید بسته فرهنگی در خصوص چگونگی مصرف بهینه آب در هر منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که مانور مروجین مصرف بهینه آب تا پایان تابستان به صورت ویژه و در طول سال به صورت روزانه ادامه خواهد داشت گفت: نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه موجب مدیریت و کاهش مصرف آب در جامعه می شود که این امر در تامین و توزیع عادلانه آب در شهرها و روستاهای استان بسیار موثر است، این در حالیست که در یک سال اخیر طرح شهروند مروج نیز در دستور کار آبفای استان اصفهان قرار گرفت و شهروندان هم درکنار مروجین، زمینه ساز فرهنگ مصرف درست آب در جامعه شدند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: باید با ترویج راهکارهای فرهنگی، زمینه مصرف درست آب در جامعه را بیش از پیش فراهم کرد تا به رغم گرمای هوا، آب شرب همچنان به صورت پایدار در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این مراسم بر اهمیت آموزش چهره به چهره شهروندان تاکید کرد و گفت: برگزاری این مانور در آغاز فصل گرم سال تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ درست مصرف آب دارد و با برگزاری این مانور فعالان صنعت آبفا این پیام را به مردم می دهند که آب شرب تحت هر شرایطی در اختیار مردم قرار می گیرد، چرا که در عرصه خدمت رسانی برنامه های مختلفی برای مقابله با هر بحران و چالشی دارند.

منصور شیشه فروش تدوین برنامه عملیاتی برای مقابله با بحران ها را ضروری برشمرد و گفت: برای اینکه در زمان اضطرار پاسخ مناسبی به بحران ها و چالش ها داشته باشیم باید برنامه عملیاتی مناسبی تدوین شود تا خدمات به صورت شبانه روزی و بی وقفه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مروجین مصرف بهینه آب باید همه اقشار جامعه را با راهکارهای مصرف درست آب آشنا کنند تصریح کرد: از مروجین مصرف بهینه آب انتظار می رود راه های مصرف درست آب را برای مشترکین اداری، خانگی، تجاری و صنعتی به خوبی تبیین کنند تا مانع از مصرف بی رویه آب از سوی صنوف مختلف باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری عنوان کرد: از مدیران آبفا انتظار می رود در فصل تابستان مباحث پدافندی در خصوص منابع و تاسیسات آب را به خوبی مد نظر قرار دهند و حفاظت از کیفیت آب شرب مانند گذشته را جدی بگیرند.