رئیس پلیس فتا اصفهان در مورد کانال و گروه‌های فروش امتیاز وام‌های کم بهره بانکی که با استفاده از اعتماد مردم از آنها کلاهبرداری می‌کنند هشدار داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر اعلام کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا استان به تعدادی کانال در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تعداد اعضای بالا برخوردند که به بهانه فروش وام در وب‌سایت‌ها از مردم کلاهبرداری و همچنین عنوان می‌کنند که سایت مورد نظر دارای مجوز از بانک مرکزی بوده و از نظر پروتکل‌های امنیتی مورد تأیید می‌باشد. از این‌رو پیگیری این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی صورت‌گرفته مشخص‌گردید، مجرمین با طراحی سایت مورد نظر اقدام به فروش وام از مبلغ 30 الی 350 میلیون تومان می‌نمایند. در ادامه با بررسی فنی این وب‌سایت و تحقیقات اطلاعاتی صورت گرفته، صاحب خط تلفنی که مجرمین از طریق آن وارد پنل وب‌سایت مورد نظر می‌شدند طی یکسری اقدامات فنی توسط کارشناسان اداره مبارزه فتا استان شناسایی گردید.

این مقام مسئول با اشاره به کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های جعلی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: جهت دریافت هرگونه تسهیلات از مسیر قانونی و اصلی آن یعنی مراجعه به بانک و تشکیل پرونده براساس شرایط اعلامی بانک‌ها و مؤسسات مالی معتبر اقدام نمایند و از خرید و فروش تسهیلات در فضای مجازی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: کاربران فضای مجازی هوشیاری لازم را داشته باشند و صرفاً به علت اینکه فروشنده، اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کند، دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نبوده و امکان دارد از اوراق هویتی فرد دیگری سوءاستفاده کرده باشد و یا حتی کارت حساب به‌صورت اجاره‌ای باشد. در خصوص این مورد خاص یعنی فروش وام و تسهیلات بانکی، متقاضیان حتماً از بانک اعطاءکننده تسهیلات قبل از پرداخت هرگونه وجهی استعلام بگیرند تا از صحت موضوع مطلع شوند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در آخر بیان داشت: شهروندان برای دریافت اطلاعات، هشدارها و توصیه های پلیس به سایت پلیس فتا به آدرسwww.fata.gov.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، گزارش خود را در بخش ثبت گزارش مردمی به پلیس اطلاع دهند.