دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش طی سال گذشته، 87 هزار و 311 نفر ساعت دوره آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان (اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد مدت معین و حجمی) این شرکت اجرا شده است.

 مهندس محمود احمدی مدیردفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش برق منطقه‌ای اصفهان در این خصوص گفت: اجرای برنامه های آموزشی، در قالب طرح نظام جامع آموزش کارکنان، در راستای توانمندسازی کارکنان و افزایش بهره وری سازمان در سال 1402 برگزار شده است.

وی از جمله اقدامات سالیانه دفتر آموزش این شرکت را موضوع نیاز سنجی آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت: همکاران دفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش با حضور در واحدهای مختلف شرکت و با انجام مصاحبه های کیفی، دوره های آموزشی پرسنل شرکت را با اعلام منبع و علت نیاز ( از جمله : بازآموزی، بازنشستگی، چرخش شغلی، جانشین پروری، ارزیابی عملکرد، آسیب شناسی، استراتژی و فناوری های جدید، و ... تعیین و اولویت بندی می نمایند.

احمدی ادامه داد:  با توجه به نقش و اهمیت مهارت های نرم (رفتاری) در دستیابی به اهداف سازمانی و افزایش انگیزه و  بهبود رضایت شغلی، کارگاه آموزشی رفتارشناسی با ابزار قدرتمند DISC با رویکرد مهارتهای ارتباطی و کاهش تعارض (ویژه مدیران، رؤسا، کارشناسان و مسئولین دفاتر در قالب 5 گروه)، کارگاه آموزشی آشنایی با تله های شخصیتی و راهکارهای مواجهه با آن ویژه مدیران (دو جلسه) و آشنایی با تله های شخصیتی ویژه کلیه اپراتورها (در قالب 26 جلسه یکروزه) ، کارگاه آموزشی فنون مصاحبه استخدامی ویژه اعضاء کارگروه تأمین نیروی انسانی، کارگاه آموزشی فن بیان و آداب سخن وری ویژه رؤسا و کارشناسان (دو جلسه)، کارگاه و همایش کوچینگ و منتورینگ با رویکرد تحول سازمانی همسو با نسل Z و ... برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به لزوم شناخت تغییرات جدید و مدیریت بحران ها، اهمیت رعایت مسائل ایمنی و بهداشت شغلی همکاران، کارگاه آموزشی آینده پژوهی هوش مصنوعی در صنایع بزرگ و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ویژه مدیران، دوره ایمنی با رویکرد حقوقی ویژه کارشناسان ایمنی، رعایت ایمنی کار در پست های انتقال و فوق توزیع ویژه نیروهای اپراتوری، آشنایی با فنون دفاع شخصی (عملی) و تجهیزات دفاع شخصی ویژه نگهبانان، شناخت تهدیدات ویژه کلیه پرسنل و ... برنامه ریزی و انجام شده است.

وی به برگزاری دوره های شغلی و اختصاصی، مانند دوره آموزشی تست و راه اندازی سیسم زمین، دوره شبیه سازی حوادث پیشرفته، دوره طراحی پست، دوره طراحی پیشرفته خطوط، دوره  فهرست بها، دوره قانون مناقصات، دوره کنترل توان و راکتیو، دوره محاسبات اتصال کوتاه، دوره نرم افزار GIS، دوره هماهنگی رله و حفاظت، دوره برنامه زمانبندی پروژه - نحوه تهیه و بررسی گزارش تاخیرات در پروژه ها، دوره های ویژه نیروهای اپراتوری در قالب 26 گروه و طی 26 هفته هر گروه 5 روز متوالی، دوره حسابداری اموال، دوره مسئولیت مدنی، دوره عقود معین و ... اشاره نمود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش بانوان شاغل در پرورش فرزند و در راستای تقویت نهاد خانواده همکاران شاغل، دوره آموزشی مهارتهای زندگی برای زنان شاغل ویژه بانوان همکار بصورت حضوری و دوره آموزشی نقش حجاب در تحکیم خانواده بصورت الکترونیکی ویژه کلیه پرسنل نیز برنامه ریزی و اجرا شد.

مدیردفتر برنامه ریزی منابع انسانی و آموزش برق منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی، پروژه های مهمی چون، ارتقاء مشاغل تعداد 14 نفر از همکاران مسئولین دفتر به عنوان کارشناس برای اولین به صورت برونسپاری توسط شرکت سرآمد مدیریت تدبیر با همکاری تیم اساتید راهنما، داوران بیرونی و داوران متخصص درون سازمانی انجام پذیرفت.

مهندس احمدی همچنین به آزمون استخدامی نیروهای مورد نیاز اپراتوری و نگهبانی که برای جذب تعداد 39 نفر در سال 1402 با همکاری پژوهشگاه نیرو (مجتمع آموزشی و پژوهشی اصفهان) برگزار گردیداشاره کرد و  گفت:  آمار نیروهای اپراتوری و نگهبانی با برگزاری جلسات مستمر و مداوم با معاونت بهره برداری و دفتر حراست و امور محرمانه پایش و بروزرسانی می گردد و گزارشات مربوطه جهت اخذ مجوز تأمین نیرو به شرکت های مادر تخصصی توانیر ارسال می شود.

وی در پایان افزود: با توجه به آسیب شناسی نظام موجود مدیریت فرآیند آموزش شرکت، و در راستای حرکت به سمت پیاده سازی نظام آموزش مبتنی بر شایستگی در سال 1403 دو پروزه مهّم مدیریتی با عناوین "توسعه مهارت های رهبری مدیران با روش کوچینگ و منتورینگ" ویزه مدیران و "بسته توسعه مهارت های رهبری" ویژه رؤسا و کارشناسان مسئول و یک پروژه ویژه همکاران اپراتور با عنوان "پیاده سازی نظام ارزیابی صلاحیت حرفه ای" خبر داد و بیان داشت: مدت زمان اجرای هر یک از پروژه های اشاره شده حداقل یک سال می باشد.