اقتصادبازار: مدیرعامل تعاونی کارخانجات شیر پاستوریزه استان اصفهان با تاکید بر اینکه لبنیات را گران نمی کنیم، گفت: صنایع لبنی استان و حتی کشور به شدت مخالف گرانی لبنیات هستند و تاکنون هیچ تشکلی با این موضوع موافقت نکرده است.
28 آذر امسال، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تصمیمات جدید این سازمان درباره قیمت شیر خام و لبنیات را به دبیر انجمن صنایع لبنی ایران و مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران ابلاغ کرد.
براساس این ابلاغیه، کارخانجات لبنی موظفند از تاریخ اول دی ماه ۹۴ نسبت به افزایش یک هزار ریال (۱۰۰۰ ریال) به قیمت خرید فعلی هرکیلوگرم شیرخام از دامداران اقدام و متقابلا قیمت فراورده‌های لبنی پرمصرف (شیر، ماست و پنیر) را با افزایش حداکثر 6 درصد نسبت به قیمت مصوب سال ۱۳۹۳ اعمال کنند.
هومان امیری  در خصوص افزایش 6 درصدی نرخ لبنیات از امروز اول دی ماه، پیرو این ابلاغیه، بیان کرد: صنایع لبنی استان و حتی کشور به شدت مخالف گرانی لبنیات هستند و تاکنون هیچ تشکلی با این موضوع موافقت نکرده است.
وی افزود: انجمن صنایع لبنی ایران و همچنین باکری دبیر این انجمن، موافقت با افزایش 6 درصدی نرخ لبنیات را تکذیب کرده است و عنوان کرده که گرانی این سه محصول را نه امضا نموده و نه تائید می کند.
مدیرعامل تعاونی کارخانجات شیر پاستوریزه استان اصفهان درباره مخالفت این انجمن و کارخانجات لبنی استان با گرانی لبنیات، تصریح کرد: اگر لبنیات گران شود مردم تمایل کمتری به خرید دارند چرا که صنایع لبنی استان و به تبع آن کشور با هر گونه افزایش قیمت لبنیات در شرایط فعلی رکود بازار مخالف هستند.
وی گفت: دولت به جای گرانی لبنیات برای حمایت از دامدار، بهتر است یارانه به این بخش اختصاص دهد.
امیری ادامه داد: با گرانی شیر خام، کارخانجات مجبور هستند هزینه آن را پرداخت کنند که در این شرایط مردم تمایل به خرید نخواهند داشت.
به گفته وی با افزایش 6 درصدی، شیر، پنیر و ماست، 10 درصد مصرف لبنیات کاهش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه افزایش 6 درصدی لبنیات، تنها به نفع دامدار خواهد بود، تصریح کرد: کارخانجات صنایع لبنی آمادگی افزایش قیمت محصولات خود را ندارند.