اقتصادبازار: مدیر کل راه‌آهن استان اصفهان گفت: تا دو سال آینده با فراهم شدن نقدینگی پروژه ها در اصفهان، تمام خطوط ریلی استان بعد از مشهد دو خطه خواهد بود.
دوخطه شدن خطوط ریلی استان اصفهان تا دو سال آینده
حسن ماسوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راه آهن اصفهان یکی از مهمترین شبکه های ریلی کشور است، اظهار کرد: تا افق 1404 قرار است 30 درصد جابجایی بار توسط راه آهن انجام شود.
وی افزود: 10 هزار و 500 کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد و حدود 10 هزار کیلومتر خط دیگر در حال ساخت است که در افق چشم انداز باید 25 کیلومتر برسد.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان با اشاره به نگاه مناسب دولت یازدهم به حمل و نقل ریلی، تصریح کرد: با توجه به گره ترافیکی شمال - جنوب و شرق -غرب استان باید توسعه خطوط ریلی استان را محور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در اولویت نخست توسعه خطوط ریلی زرین‌شهر تا میبد و از میبد تا محمدیه را در دستور کار خود قرار دادیم، افزود: خط دوم زرین‌شهر به میبد با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال اجراست و منتظر تحویل ریل هستیم.
به گفته ماسوری برای توسعه خطوط ریلی این خط نیاز به ۵۰۰ کیلومتر زیر ساخت است همچنین خط ریلی میبد به محمدیه در شرف مزایده است.
وی همچنین به تولید فولاد ریل در شرکت فولاد استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در صورت تامین زیرساخت برای توسعه شبکه ریلی وارد فاز دوم می‌شویم.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: همزمان کل شبکه ریلی استان براساس تخصیص بودجه نقدینگی مورد بهره برداری قرار گیرد که اصفهان بعد از مشهد دومین استانی است که به شبکه ریلی دو خطه مجهز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه ریلی در استان اصفهان به غیر از خطوط پرسرعت دو خطه خواهند شد، تاکید کرد: با اصلاح خطوط شبکه ریلی به ددنبال افزایش خطوط پرسرعت در شبکه ریلی راه آهن استان اصفهان هستیم.
ماسوری در ادامه با اشاره به رکود اقتصادی در سال جاری و کاهش ۳۰ درصدی حمل بار در شبکه‌های ریلی، گفت: با کاهش تعرفه ها این موضوع را مدیریت کردیم و در بحث توناژ محصولات با رشد 9 درصدی، در صادرات با رشد 52 درصد و همچنین در جذب بار محصولات مجتمع فولاد 38 درصد رشد داشته ایم.
وی در خصوص نوسازی ناوگان ریلی مسافری، بیان کرد: در این مسیر باید حرکت های نویی داشته باشیم و امیدواریم با جذب سرمایه گذار، دو قطار جدید VIP را به ناوگان ریلی استان اضافه کنیم.
مدیر کل راه آهن استان اصفهان گفت: با توجه به عمر بالای ناوگان ریلی در نظر داریم با جذب سرمایه گذار ، در راستای ارتقا کیفیت آن تلاش کنیم.