اقتصادبازار: رقم های نجومی فوتبال چند سالی است که نقل همه محافل است. همه ماجرا از آنجا آغاز شد که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پای شیوه ابداعی سقف قرارداد را به فوتبال کشاندند. از آن روز به بعد یک دفعه سقف پناه امنی شد برای همه فوتبالیست ها و اگر کسی زیر سقف می آمد نوعی کسر شأن برایش محسوب می شد. این شیوه باعث شد تا مدیران و بازیکنان به اسم و رسم های مختلف، به دور زدن سقف و طلاکوب کردن قراردادهای خود ابتکار عمل را در دست گیرند.
افزوده شدن قراردادهای ثانویه، گنجاندن خرید خودرو و مسکن در قراردادها و یا پاداش ها عجیب و غریب و... همه و همه ابتکاراتی از این دست بود. در این مسیر دو باشگاه اصفهانی نیز دوشادوش رقیبان در صدر جدول میلیاردرها حضوری چشمگیر داشته اند.
احسان حاج صفی: اولین عضو جدول رده بندی میلیاردهای این فصل فوتبال اصفهان است. رقم یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیونی قراردادش با سپاهان او را در صدر جدول قرار داد. هر چند او در میانه راه با رقمی بسیار بالاتر از این مبلغ به فرانکفورت آلمان رفت.
عبداله کرمی: دیگر بازیکن سپاهان است که با قرارداد 13 میلیارد ریالی اش به جدول میلیاردها راه یافته است. این بازیکن دزفولی سپاهان یکی از گرانترین بازیکنان حال حاضر لیگ ایران است. البته مسؤلان سپاهان می گویند این رقم قرارداد دو فصل کرمی است، اما معمولا رقم قراردادها سالیانه بسته می شود.
یحیی گل محمدی: سرمربی جوان و موفق دو فصل اخیر ذوب آهن گران ترین مربی ایرانی لیگ پانزدهم لقب گرفته و با مبلغ قرار داد یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومانی به جدول میلیاردها راه یافته است. البته این رقم خالص قرارداد گل محمدی است و پاداش های بردها و قهرمانی ها را نیز باید به آن افزود.
منبع: ماهنامه نوسان