اقتصادبازار: کارشناس مسئول مسافر اداره کل راه آهن اصفهان گفت: با وجودی که به طور رسمی کاهش نرخ بلیت قطارها اعمال نشده اما شرکت های مالک قطار مسافربری با تخفیف مسیرها، بلیت ها را با قیمت قبلی به فروش می رسانند.
قیمت بلیت قطارها تغییر نکرد

عماد ایزدپناه، در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار و مخالفت سازمان حمایت از مصرف کننده نسبت به این موضوع، بیان کرد: در حال حاضر در سیستم فروش، قیمت بلیت قطار براساس نرخ مصوب است.
وی افزود: قیمت ها از سیستم فروش به مسافران اعلام می شود اما شرکت ها برای برخی مسیرها تخفیف اعمال کرده اند با این وجود در شرایط پیک، با نرخ جدید بلیت فروخته می شود.
مسئول مسافر اداره کل راه آهن اصفهان با بیان اینکه با وجود مخالفت سازمان حمایت از مصرف کننده هنوز کاهش نرخ بلیت قطار اعمال نشده است، اظهار کرد: با توجه به مصوبه افزایش قیمت ها، بلیت قطار مسیر نورالرضا اصفهان- مشهد 106 هزار تومان، قطار غزال اصفهان- تهران 95 هزار تومان، اصفهان- تهران 34 هزار و 500 تومان و اصفهان- بندرعباس 57 هزار تومان است.
وی ادامه داد: با این وجود شرکت های مالک قطارهای مسافربری، بلیت این مسیرها را با تخفیف می فروشند به گونه ای که اکنون نرخ بلیت قطار مسیر نورالرضا اصفهان- مشهد 95 هزار و 750 تومان، قطار غزال اصفهان- تهران 87 هزار و 600 تومان، اصفهان- تهران 31 هزار و 500 تومان و اصفهان- بندرعباس 53 هزار و 500 تومان است.
به گفته ایزدپناه، با توجه به اینکه تغییری در کیفیت قطارها ایجاد نشده، از نگاه یک مسافر افزایش نرخ بلیت این ناوگان، عادلانه نیست.
گفتنی است؛ سخنگوی سازمان حمایت از مصرف کننده با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از موضع قبلی مبنی بر غیرقانونی بودن افزایش قیمت بلیت قطار تا ۲۰ درصد (به طور متوسط افزایش ۸ درصدی) عقب نشینی نکرده است، اعلام کرد: تمام قیمت‌ها براساس تاکید این سازمان و با همکاری خوب حمل و نقل ریلی و انجمن صنفی مربوطه، به حالت قبل بازگشته و در سیستم فروش تمام شرکت‌های حمل و نقلی اعمال شده است.
غلامرضا کاوه افزود: سازمان حمایت قویا افزایش قیمت بلیت قطار را تکذیب می‌کند و مردم اگر با مصداقی در افزایش نرخ بلیت قطار از سوی شرکت‌های حمل و نقل مواجه شدند، حتما تخلف را با واحد نظارت و بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در میان بگذارند.
وی تصریح کرد: شرکت‌های حمل و نقل بنا به تاکید سازمان حمایت در حال عرضه بلیت قطار با نرخ مصوب قبلی هستند و بازرسی نوبه‌ای نیز از دفاتر فروش این شرکت‌ها انجام می‌شود.