اقتصادبازار: استاندار اصفهان از انعقاد قرار داد اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران با شرکت چینی خبر داد.
رسول زرگرپور در مانور بزرگ امداد جاده‌ای استان، اظهار کرد: حمل‌ونقل در جوامع امروز به‌عنوان یک موضوع حیاتی و یکی از شاخص‌های پیشرفت کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه در ایران بعد از دفاع مقدس سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای انجام‌ شده است، افزود: برنامه‌های خوبی نیز از جمله قطار سریع‌السیر، مترو، بزرگراه‌ها و کنارگذرها در حال انجام است.
استاندار اصفهان افزود: اگرچه دولت با محدودیت‌های مالی روبروست ولی بسیاری از پروژه‌ها با کمک بخش خصوصی اجرا خواهد شد.
وی به قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران اشاره کرد و گفت: قرارداد اجرای این پروژه با شرکت چینی بسته‌ شده و کارها به‌ خوبی در حال انجام است.
وی افزود: وظیفهٔ حفظ و نگهداری این سرمایه‌گذاری‌های هزار میلیاردی بر عهدهٔ راهداران جهادگر و تلاش‌گر است.
استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه ویژهٔ استان در حمل‌ونقل، اظهار داشت: اصفهان کریدور مرکزی حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است و 40 درصد از بار کشور و 20 درصد از مسافرین از شریان‌های اصلی اصفهان عبور می‌کنند.
وی با بیان اینکه جایگاه حمل‌ونقل استان کاملاً ملی است، افزود: بر همین اساس تلاش راهداران نیز در این بخش ملی است و بستر و فضا را برای کل کشور فراهم می‌کنند.
زرگرپور به 100 اکیپ آماده با 760 دستگاه ماشین‌آلات برای برگزاری مانور زمستانی در جاده‌های استان اشاره کرد گفت: این تعداد نیرو بتوانند بدون کمی و کاستی مانور زمستانی را به انجام برسانند.
وی خدمات‌رسانی راهداران به مسافران در جاده‌های برفی را قابل‌ستایش و افتخارآمیز برشمرد و افزود: در بخش امداد و نجات تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.
استاندار اصفهان بابیان اینکه میزان تصادفات استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، اظهار کرد: گرچه تمامی همکاران در پلیس‌راه، راه و شهرسازی، هلال‌احمر و نهادهای دیگر هرساله با انجام خدمات مختلف میزان تصادفات را درصدی کاهش داده‌اند ولی باز این آمار بالاست و باید کاهش یابد.