اقتصادبازار: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی صحبت های مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص علت گرانی گوشت قرمز را رد کرد.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی صحبت های مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص علت گرانی گوشت قرمز را رد کرد.
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران در واکنش به اظهارات ملاصالحی گفت: دلالان همیشه در هر بخشی حضور داشتند و این رویداد جدید نیست؛ دلیل اصلی گران شدن گوشت قرمز روبه اتمام بودن دام مورد نیاز است.
وی در ادامه افزود: در مراسم اربعین حسینی تعداد زیادی از دام ها بی رویه ذبح شدند که این رخداد خارج برنامه بود و تولیدکنندگان آن را پیش بینی نکرده بودند که این ذبح بی رویه در نهایت منجر به کمبود گوشت قرمز شد.
ملکی در خصوص سایر عوامل گرانی گوشت قرمز اظهار داشت: در این میان بالا رفتن قیمت دلار نیز بی تأثیر نیست؛ این رخداد برای بسیاری از افراد ایجاد انگیزه کرد تا دام خود را صادر کنند و سود بیشتری ببرند.
وی در در رابطه با سایر مشکلاتی که تولیدکنندگان در سال جاری با آن درگیر بودند، عنوان کرد: گرانی علوفه نیز منجر به توجه کم تر و کاهش مدت زمان نگه داری از دام ها شد؛ در نهایت دام های امسال به پرواری گذشته نبودند.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مصرف کننده را 32000 تومان اعلام کرد.
به تازگی علی ملاصالحی، مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از فاصله زیاد قیمت دام زنده تا بازار گوشت قرمز انتقاد کرد و گفت: دلالان بی‌شمار عامل گرانی گوشت قرمز و پایین بودن سرانه مصرف آن در کشور هستند که در این میان تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان متضرر می‌شوند.