اقتصاد بازار: رئیس هیات مدیره شرکت پترو آیریک گفت: فعالیت حدود 50 جایگاه سوخت کوچک و تک سکو در شهری مانند اصفهان معادل کمک به تولید اکسیژن در 45 هکتار جنگل است.
امیر فرقدانی در مراسم افتتاح 17 جایگاه سوخت بنزین کوچک و تک سکو در اصفهان افزود: اگر بطور میانگین هر جایگاه سوخت کوچک و تک سکو در روز یکهزار تراکنش داشته باشد، معادل یک هکتار جنگل در مصرف اکسیژن صرفه جویی می کند.
وی افزود: بر همین اساس فعالیت حدود 50 جایگاه سوخت در شهر اصفهان بدلیل کاهش آلودگی هوا و کم کردن مسافت بین جایگاه های سوخت، معادل اضافه کردن حداقل 45 هکتار جنگل است.
وی که شرکت متبوعش به عنوان بخش خصوصی در طرح جایگاه های سوخت کوچک و تک سکو در اصفهان مشارکت دارد، با اشاره به روند طراحی این جایگاه ها، اظهار کرد: در این جایگاه ها، فناوری های نوین از جمله سه مرحله بازیافت بخار سوخت بکار رفته است بطوریکه در جایگاه ها بخار بنزین در هوا پراکنده نمی شود.
فرقدانی با اشاره به اینکه در زمان حاضر از 43 جایگاه طراحی شده در اصفهان 17 جایگاه اجرایی شده است، اضافه کرد: در این جایگاه ها برای نخستین بار در کشور، کارت سوخت حذف شده است.
گفتنی است؛ برای نخستین بار در کشور 17 جایگاه بنزین از 40 جایگاه عرضه سوخت تک سکویی تحت بِرند در این شهر عصر گذشته با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در اصفهان افتتاح شد.
فعالیت این جایگاه ها بطور آزمایشی از نیمه دوم اسفند سال گذشته آغاز شده بود.
جایگاه های عرضه سوخت با ابعاد کوچک بویژه در کلانشهرهایی مانند اصفهان با نگرش کاهش هزینه، ارتقای سلامت شهروندان و خدمات رسانی مطلوب و به موقع به شهروندان از طریق بخش خصوصی از سال گذشته در دستور کار شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کشور قرار گرفت.