اقتصاد بازار: مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان گفت: پروژه تدقيق و تثبيت حريم و محدوده شهر اصفهان در حال اجراست.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، وحيد حيدريان با اعلام اين مطلب افزود: موضوع انطباق محدوده شهرها بر عوارض طبیعی یا ساخته شده ثابت و تعیین مختصات جفرافیایی نقاط اصلی از مواردي است که در قانون بر آن تاکيد شده است.
وي اضافه کرد: بر همين اساس اين سازمان از ديماه سال گذشته با هدف کنترل فعالیت های شهرسازی و ساخت و ساز درحاشیه شهر، با توجه به نیازمندی شهرداری و استفاده از آخرین تکنولوژی ها در زمینه تعیین موقعیت دقیق با GPS؛ پروژه "تدقیق و تثبیت محدوده شهر اصفهان" را در دستور کار خود قرار داد.
مديرعامل سازمان فاوا با اشاره به تعريف محدوده قانوني، ادامه داد: براساس قانون، محدوده شهر عبارت است از حد کالبدی موجود و توسعه آتی در دوره طرح جامع شهر که ضوابط و مقررات شهرسازی در آن لازم الاجراء است.
وي این پروژه را شامل سه بخش عنوان کرد و توضيح داد: شناسایی و تدقیق رئوس خط محدوده قانوني، تثبیت محدوده و قرائت و محاسبه مختصات نقاط مرجع، از جمله مراحل اين پروژه است.
حيدريان خاطرنشان کرد: در اين پروژه جهت شفاف سازي براي عموم مردم، نسبت به نصب علائم و تابلوهاي راهنما و پيلار(نقاط بتني مخروطي شکل) اقدام خواهد شد.