اقتصاد بازار: مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۴ حدود ۷۰ درصد از درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در استان اصفهان محقق شد، گفت: در سال جاری تعیین مالیات اصناف استان اصفهان بدون پرداخت هیچ هزینه اجتماعی انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار،‌ مراد امیری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در سال جاری تعیین مالیات اصناف استان اصفهان بدون پرداخت هیچ هزینه اجتماعی انجام شد، اظهار داشت: در نخستین گام با موافقت ۸۷۰ اتحادیه صنفی در استان اصفهان مالیات اصناف استان را بدون افزایش در سال جاری تعیین کردیم و این امر می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی در خصوص دریافت مالیات از اشخاص حقوقی، افزود: در این خصوص نشستی را با مسئولان اتاق بازرگانی داشتیم که خوشبختانه از سال ۹۳ تاکنون انضباط‌های مالیاتی خوبی در صنایع استان شاهد بوده‌ایم.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان همچنین به الکترونیکی شدن فعالیت‌های مالیاتی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: مودیان مالیاتی می‌توانند در هر مکانی نسبت به پرداخت مالیات و همچنین تسلیم اظهار نامه مالیاتی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون با کاهش کتمان فروش در استان روبرو بودیم،‌ تاکید کرد: بر اساس آخرین اظهارنامه‌های مالیاتی در ارزش افزوده شاهد اعلام فروش واقعی در صنایع و اصناف بودیم.
امیری در ادامه با بیان اینکه ۳۱ خرداد ماه آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقوقی است، تصریح کرد: بر اساس قانون این زمان تمدید نخواهد شد.
وی با بیان اینکه اگر مودیان مالیاتی طی سه سال متوالی نسبت به تسلیم اظهار نامه مالیاتی خود اقدام نکنند جرم مالیاتی را مرتکب شده‌اند،‌ تاکید کرد: این افراد در این بازه زمانی به میزان ۲۳ میلیون ریال جریمه خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری برای نخستین بار قانون‌ مالیات به صورت مستقیم اجرا می‌شود، افزود: از این رو بسته‌های مناسبی نیز برای حمایت از تولید و همچنین مشاغلی مانند صنایع دستی و گردشگری تهیه و به اجرا درآمده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و پیاده‌سازی کامل مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار قرار گرفت، گفت: بر این اساس در خصوص نحوه پیاده کردن این دو طرح و همچنین نتایج آن رئیس سازمان مالیاتی کشور در بهمن ماه گزارش مفصلی برای مردم کشور ارائه خواهد داد.
وی در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده، بیان داشت: این قانون یک قانون عام است در حالیکه برخی از نهادها و اماکن مالیات را بر طبق این قانون دریافت می‌کنند ولی به حساب اداره مالیات پرداخت نمی‌کنند که این امر چالشی برای اداره امور مالیاتی است.
امیری به 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که چهار درصد این مالیات بر اساس سه درصد پرداخت به شهرداری‌های استان و یک درصد به بحث سلامت و درمان به صورت مستقیم به شهروندان برگشت داده می‌شود.
وی همچنین در خصوص جایگاه اصفهان در واریز مالیات به خزانه دولت، بیان داشت: باید توجه داشت که ۵۵ درصد از مالیات کل کشور توسط مردم، صنایع و اصناف تهران پرداخت می‌شود و این در حالیست که اصفهان پس از بوشهر و خوزستان با تامین کمتر از چهار درصد از بودجه کشور در رتبه چهارم در این زمینه قرار گرفته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۴ حدود ۷۰ درصد از درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در استان اصفهان محقق شد، ‌اضافه کرد: این در حالی است که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی انجام فعالیت‌های عمرانی در کشور بر اساس درآمدهای مالیاتی صورت پذیرفته است.
به گفته وی، سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان اصفهان از ۱۰ صنعت بزرگ فعال در این شهر کسب شد.