اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: دستگاه های اجرایی موظفند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به ثبت کلیه اموال غیرمنقول خود در سامانه معرفی شده اقدام کنند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور در جلسه شورای برنامه ریزی استان، به مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اشاره کرد و اظهارداشت: براساس این مصوبات برای روستاهای ۱۰تا ۲۰ خانوار باید طرح هادی مختصری از منابع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تدوین شود و در کارگروه ضوابطی را برای تعیین محدوده این روستاها مشخص کند.
استاندار اصفهان در خصوص اعتبارات متمرکز، افزود: اعتباراتی که در بودجه پیش بینی می شود بخشی شفاف و شامل اعتبارات استانی، ملی و ملی- استانی است و بخشی از اعتبارات قابل ملاحظه ای نیز به صورت غیرشفاف است که دستگاه ها با پیگیری می توانند این اعتبارات را دریافت کند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید این اعتبارات را به صورت جدی پیگیری نمایند، گفت: متاسفانه مدیران استان در دو سه سال گذشته در این رابطه بسیار ضعیف عمل کرده اند و نتوانسته اند از این اعتبارات بیشترین استفاده را داشته باشند.
زرگرپور افزود: اینگونه اعتبارات برای استانی که به ظاهر برخوردار است و اعتبارات و تخصیص های کمی را دریافت می کند بسیار مهم است و باید چندین برابر استان های دیگر تلاش نماید.
وی از رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه ی استان خواست ظرفیت های بودجه های وزارتخانه ها را به دستگاه ها اعلام نماید تا مدیران بتوانند جبران مافات کنند و از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
استانداراصفهان در ادامه با اشاره به دستورالعمل جلسه در خصوص ثبت کلیه اموال دستگاه های دولتی، گفت: کلیه دستگاه های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در اجرای ماده (۱۳۷) قانون محاسبات عمومی کشور و تبصره (۱۰) ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مکلفند ضمن همکاری لازم حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون نسبت به ثبت کلیه اموال غیرمنقول اعم از اراضی، املاک، ساختمان‌ها و فضاهای اداری در اختیار یا در تصرف اعم از اینکه دارای سند مالکیت بوده یا فاقد سند مالکیت باشند، اجار‌ه‌ای یا وقفی یا ملکی و ... در سامانه اقدام کنند.
وی با بیان اینکه عدم ثبت اموال بعد از مدت تعیین شده تخلف محسوب می شود، تصریح کرد: بعد از این زمان،‌ پرداخت هرگونه هزینه ای برای این اموال نیز تخلف بشمار می رود.